Wat is er nieuw

60cm Zuid Amerika biotoop Fozzy

Met een reden?
Ach. Beetje minder werk ermee he, vooralsnog geen andere reden. Enige wat ik zou kunnen bedenken was dat de Lido beetje uit het zicht stond naast een kast. Deze open bak staat mooi in het zicht. Dus genieten we meer van.

Ach. Beetje minder werk ermee he
Das een prima reden. Denk hier ook wel eens om tweede aquarium weg te doen.

Ik vraag mij af hoe je dat doet met osmose toevoegen ik gebruik dat zelf nietwaar heb het wel in overweging.Ik heb een bak van 100x50x50 met momenteel cacaotoide en roodneus zalm ,maar wil daar nog wat bij.

Ik vraag mij af hoe je dat doet met osmose toevoegen ik gebruik dat zelf nietwaar heb het wel in overweging.Ik heb een bak van 100x50x50 met momenteel cacaotoide en roodneus zalm ,maar wil daar nog wat bij.
Dat doe ik gewoon met een gieter van 10 ltr. Ik maak 40 liter aan in de badkamer en zet dat dan een paar dagen klaar om op kamertemperatuur te komen op de hobbykamer. Aangezien het elke week maar een 20/30 liter is wat ik ververs is het niet veel werk.

oke, ik wissel meestal op zaterdag 1/4 van het water.dus dan heb ik wel wat nodig.Maar heb je daar een installatie voor
?

Trouwens een leuk verslag van je bakje met die schaakbord cichliden met plezier gelezen .Ziet eruit zoals ik het zou willen. Ben net weer begonnen met het houden van een bak .Vroeger tangayka bak gehad .

Trouwens een leuk verslag van je bakje met die schaakbord cichliden met plezier gelezen .Ziet eruit zoals ik het zou willen. Ben net weer begonnen met het houden van een bak .Vroeger tangayka bak gehad .
Ik heb al van alles gehad, behalve zoutwater. Diverse Zuid Amerika, ook 150cm met maanvissen. Tussendoor een paar terraria met gifkikkertjes. En nu alleen deze nog staan.

ik vraag mij af wat je met foto.s bedoel je een vis denk ik ,maar welke naam hoort daar bij.

wat is het vis bestand in de bak ?

foto,s moet oto,s zijn

Wordt eind vd week weer tijd voor een rooibos regenbui enzo. De HN heeft het ook weer op de heupen en “loopt” de bak door.
IMG_0506.jpeg

Nice!
Die in/out set is ook wel erg mooi hoor.

De HN heeft het ook weer op de heupen en “loopt” de bak door.
Die legt een flinke afstand af. Lijkt richting de buren te gaan :DD

Die legt een flinke afstand af. Lijkt richting de buren te gaan :DD
Soms hebben ze een groeispurt. Laat ze ff gaan als het een oerwoud gaat worden maar aanbieden aan de hoogste bieder. 😉

Heb de waardes even wat uitgebreider gemeten, zou nog uitgebreider kunnen gaan met Cu/K/Mg maar lat het nu ff hierbij.
De tds is 172ppm,bij 26graden. kH van 5, GH van 3, PH 6,4.
NH is onmeetbaar, NO2 van ca 0,05, NO3 1, en PO4 is bij mij vaak heel hoog, volgens de testtabel meer dan 2.
Alles gemeten met JBL druppels, muv tds en ph.

Morgen bij verversen zal ik weer eens JBL mineralen toevoegen. Alleen zoek ik nog een ander soort dan dit poeder, deze Aquadur geeft altijd een witte waas in de bak bij toevoegen.
Ik voeg als voeding de complete toe van Planted Box met een doseerpomp, lekker gemakkelijk. Geen zin om alles apart toe te moeten voegen eigenlijk.
Al zou ik dat ook wel kunnen. Heb een 4kanaals en 2 kanaals doseerpomp van Chihiros.
Zelf gebruik ik Saltyshrimp GH/KH+ en sinds kort Dennerle remineral. Ik weeg dit af in een klein potje, en laat dit al roerend vollopen met aquariumwater in het aquarium. Dat gaat bruisen. En na een minuut roeren kiep ik het in het aquarium. Na 1 uur is het weer helder.

Bij tuincentrum plantje gekocht en in de bak gehangen naast de Anthuriums. Kijken of dit gaat lukken.

IMG_9875.jpeg

Rust in de bak.
IMG_9944.jpeg

En deze heeft het naar zn zin met zn ‘voeten’ in het water.
IMG_9945.jpeg

Mooie plaatjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan