Wat is er nieuw

750l Krobia zoekt vrienden

Daan1234

New member
Lid geworden
13 januari 2025
Leeftijd
32
Beste medeforumleden,

In de afgelopen paar maanden ben ik helaas een voor een, met flinke tijd ertussen, mijn maanvissenbestand kwijtgeraakt vermoedelijk door agressie in de bak. De agressie kwam van twee volgroeide blauwe maanvissen en twee electric blue acara's. Het sloop er in naarmate de vissen groter en meer territoriaal werden. Ik vind het natuurlijk wel erg triest maar wil toch graag de bak verder uitbreiden. Nou heb ik bij van Keulen cicliden twee koppeltjes krobia xinguensis gehaald maar deze lijken ook gepest te worden door de Acara. De grootste heb ik reeds uitgevangen en bij van Keulen kunnen huisvesten. De andere nam de dominantie over en zit nu in een kweekbak af te koelen. De krobia's beginnen rustig wat meer uit de planten naar voren te komen maar ik zou hen graag aanvullen met andere vissen. Wat grotere maten, waar ik alleen niet zo in thuis ben, dan de nanofish die ik altijd had. Ik heb veel gegoogled maar ben benieuwd naar jullie meningen en wellicht vissen die ik nog niet ken.

Concrete vraag is dan ook, grotere, vredelievende vissen die uiteraard het liefst mooi gekleurd zijn.

De bak:
-750l 160 breed 80 hoog 60 diep
-fluval fx6 als filter
-twee Eheim 300w verwarmingen
-chihiros dosing pomp voor de plantenvoeding
-chihiros wrgb 2 120cm verlichting
-twee flinke stobbes kienhout
-voedingsbodem van JBL met zeer fijn grind daarbovenop
-stuk of wat grote platte stenen
-extreem veel planten(voor de liefhebber kan ik de planten nog noemen)

visbestand:
-10 garra flavatra
-30 japonica garnalen volgroeid
-8 corydoras gold stripe
-8 corydoras amazonia black
- 4 siamese algeneters
-1 volgroeide blauwe maanvis man
-4 krobia xinguensis 2 man 2 vrouw

waterwaarden:
-T= 24 celsisu
-KH: 6
-GH:8
-PH: 7
-Ammonia: 0
-Nitraat: 15-20mg
-fosfaat: 1 a 2 mg
-nitriet: 0

Ik geloof dat ik zo heel compleet ben en ben heel dankbaar en nieuwsgierig naar jullie ideeën en suggesties. Ik ben lang inactief geweest op het forum en kon nu niet meer inloggen vandaar het nieuwe account. Alvast bedankt!

Daan

Bijlagen

• aquarium.jpg
    aquarium.jpg
    388.8 KB · Weergaven: 23
Ben ik weer.... thorichthys elliotti (of meeki) al naar gekeken? Als ze een nestje hebben verdedigen ze hun grondgebied (ter grootte van een 30 cm) en verder gaan ze niet achter de anderen aan.

@Lysia, vuurkelen kunnen ook nog best aanwezig zijn toch of niet? Staat bij mij in de buurt een hele mooie op marktplaats dus had mijn oog er al wel op maar was nog wat huiverig. De vissen waar ik vooralsnog aan denk:
-Dawkinsia filamentosa
-Sahyadria denisonii
-Dawkinsia assimilis
-trichogaster Leeri

Vuurkelen schijnen vergelijkbaar van karakter te zijn met elliotti's. Aangezien ik zelf elliotti's heb, kan ik alleen daar iets over zeggen. En ik vind ze na maanvissen een verademing qua agressiviteit. Ze dreigen wel wat, maar echt aanvallen en achtervolgen en door gaan zoals manen doen, zit er niet in.

Mooi groepje mesonauta

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan