80 cm bak van Rianne20

Rianne20

AquaForum Donateur
Lid geworden
28 dec 2019
Leeftijd
20
Hierbij wat foto's van mijn bakkie met vers geplante Monte carlo( en van de rode ben ik de naam kwijt) IMG_20200208_193448.jpg IMG_20200208_193453.jpg IMG_20200208_193459.jpg
Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden:D
Zouden jullie het zo laten? Ik denk er zelf over het huisje weg te halen en op die plaats de stenen of het kleine stuk hout te leggen. Ik hoor graag wat meningen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Hoogheid

AquaForum Donateur
Lid geworden
1 mrt 2018
Leeftijd
30
Dat ziet er erg leuk uit! :petjeaf:
Grappige combinatie van planten en leuk gedaan met die plantjes aan de rand van de steen onderin links. Als je wilt dat die monte carlo de bodem een beetje gaat bedekken kan ik je aanraden om hem even 1-2 weekjes met rust te laten en dan te gaan snoeien. Door hem te snoeien stimuleer je de groei in de breedte en is de bodem eerder bedekt. De monte carlo staat er wel om bekend dat hij veel licht en CO2 nodig heeft (als ik me niet vergis). Dus daar kun je mogelijk rekening mee houden.

Verder is het rode plantje waar je de naam niet van weet waarschijnlijk een Alternanthera soort, maar welke het precies is durf ik je niet te zeggen. Het is verstandig om daar voedingstabletten bij de wortels te steken. Daar zijn ze erg blij mee! :daisy:

TS
Rianne20

Rianne20

AquaForum Donateur
Lid geworden
28 dec 2019
Leeftijd
20
Dat ziet er erg leuk uit! :petjeaf:
Grappige combinatie van planten en leuk gedaan met die plantjes aan de rand van de steen onderin links. Als je wilt dat die monte carlo de bodem een beetje gaat bedekken kan ik je aanraden om hem even 1-2 weekjes met rust te laten en dan te gaan snoeien. Door hem te snoeien stimuleer je de groei in de breedte en is de bodem eerder bedekt. De monte carlo staat er wel om bekend dat hij veel licht en CO2 nodig heeft (als ik me niet vergis). Dus daar kun je mogelijk rekening mee houden.

Verder is het rode plantje waar je de naam niet van weet waarschijnlijk een Alternanthera soort, maar welke het precies is durf ik je niet te zeggen. Het is verstandig om daar voedingstabletten bij de wortels te steken. Daar zijn ze erg blij mee! :daisy:
Dankje! Dat wist ik allemaal nog niet. Die rode is inderdaad een alternanthera, na mijn bestelling nog even op te zoeken.
Ik voeg sinds een paar weken vloeibare CO2 toe, en ik zie al duidelijk verschil, dus dat blijf ik ook doen. Ik ga nu met deze plantjes erbij de dosis wel iets verhogen. Tabletjes zal ik er inderdaad ook bij doen, laatste keer dat ik deze plant had ging hij zo dood:oops:

Lid geworden
30 jan 2018
leuke bak hoor

TS
Rianne20

Rianne20

AquaForum Donateur
Lid geworden
28 dec 2019
Leeftijd
20
De baby plaatjes zijn ondertussen 2 weken oud:smitten: Sommige zijn fel gekleurd met zwarte vlekjes en er zwemmen er ook tussen met hele zwarte vinnetjes IMG_20200210_180003.jpg
De guppen vieren morgen hun "vermaanddag". Daar heb ik er 5 van ,2 weggegeven, en ze zijn allemaal licht gekleurd met zwarte of oranje vinnen. IMG_20200210_180339.jpg

TS
Rianne20

Rianne20

AquaForum Donateur
Lid geworden
28 dec 2019
Leeftijd
20
Afgelopen zondag is opeens mijn aquarium gaan lekken. Toen heb ik voor nood de helft van de vissen in mijn 30 liter bak gedaan. thumbnail_IMG-20200217-WA0000.jpg
Zo heb ik dus mijn zondag doorgebracht, verder gebeurt er nooit veel:D. Omdat de andere naden en het glas ook van slechtere kwaliteit waren, heb ik besloten om een nieuwe bak te kopen. Deze is van dezelfde lengte maar 5 cm hoger en 5 cm dieper. De oude kap kan ik dus niet meer gebruiken, die ga ik voor tijdelijk iets aanpassen zodat deze er wel op kan liggen. Ik wil uiteindelijk een houten kap gaan maken. Ik heb geen extra grind gebruikt, dus dit is een dunnere laag. Hierdoor heb ik opeens veel meer ruimte om te planten door te laten groeien! Hierbij de huidige inrichting, deze heb ik wel zoveel mogelijk hetzelfde gehouden omdat ik die op deze manier mooi vond:D thumbnail_IMG_20200218_142159.jpg

Lid geworden
18 okt 2015
Ai, dat is een tegenvaller!
De bak begon spontaan te lekken?

Wel top dat je onmiddellijk een nieuwe bak hebt gehaald en dat je onverstoorbaar verder doet! :thumbs:
That's the way!

Je nieuwe bak ziet er zeer geslaagd uit!
En je hebt je deel pech ineens gehad dus vanaf nu gaat Rianne pas echt knallen!! ;):D

TS
Rianne20

Rianne20

AquaForum Donateur
Lid geworden
28 dec 2019
Leeftijd
20
Ai, dat is een tegenvaller!
De bak begon spontaan te lekken?

Wel top dat je onmiddellijk een nieuwe bak hebt gehaald en dat je onverstoorbaar verder doet! :thumbs:
That's the way!

Je nieuwe bak ziet er zeer geslaagd uit!
En je hebt je deel pech nu gehad dus vanaf nu gaat Rianne pas echt knallen!! ;):D
Hij was 2e hands, ik denk dat hij bij de vorige eigenaar of opnieuw gekit is met het verkeerde materiaal, of dat hij niet goed onderhouden is.

Ik heb nou eenmaal vissen, ondertussen ongeveer 35 totaal, dus die kan ik niet zomaar verwaarlozen.
Ik wil nu nog even aankijken hoe de plantjes groeien, en daarna misschien nog wat meer erbij.

TS
Rianne20

Rianne20

AquaForum Donateur
Lid geworden
28 dec 2019
Leeftijd
20
Ik wil nu ik een grotere bak heb, ook wat nieuwe vissen. Welke vissen kan ik hierbij doen, die geen gevaar zijn voor de rest? Ik heb nu zon 13 plaatjes, 8 kardinaal terras en 6 guppen. Het liefst wil ik wat grotere vissen maar dat is geen must.

Lid geworden
18 jan 2020
Leeftijd
29
Misschien wat vissen op de bodem? Corydoras (je hebt veel verschillende soorten/types). Je zou ook je school kardinalen wat groter kunnen maken. Veel verschillende soorten vissen oogt onrustiger.

Lid geworden
9 feb 2020
Misschien wat vissen op de bodem? Corydoras (je hebt veel verschillende soorten/types). Je zou ook je school kardinalen wat groter kunnen maken. Veel verschillende soorten vissen oogt onrustiger.
Laatst ik dat juist gedaan hebben om iets meer variatie te krijgen.;)

TS
Rianne20

Rianne20

AquaForum Donateur
Lid geworden
28 dec 2019
Leeftijd
20
IMG_20200219_195921.jpg
Een mooie zonsondergang en daarin prachtige vissen, daar word ik echt gelukkig van:iloveyou:

Ik heb vanmiddag 12 tetras erbij gedaan, je ziet echt duidelijk verschil met de andere! De andere zijn mooi donker rood, de nieuwe wat lichtjes en een beetje doorzichtig

Bovenaan