Wat is er nieuw

80 x 65 x 60 Za aquarium van Mss

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
Ik zou het voor de planten niet doen. Die zijn blij met het licht denk ik.

Ik zou juist voorzichtig aan beginnen met licht! Onvoorzichtigheid bij nog niet gesettelde plantjes kan zomaar een algenexplosie teweegbrengen.

~ Ivo

@Ivo, Wat vind je van de bak zelf?.. En wat licht betreft ik ga hem inderdaad op 6 uur houden de komende tijd.

@ Jochem. Dankje

Ik vind het hout in combinatie met de stenen erg fraai staan!
De opstelling van de planten vind ik lastig om hoogte van te krijgen, moet ik denk ik de gevulde bak voor zien.

Qua verlichting kun je er steeds na een week wel een uurtje bij doen tot uiteindelijk iets van bijvoorbeeld 9 uur.

~ Ivo

Hoi Ivo,

Bedankt sorry voor die directe vraag maar jullie mening telt (hints en tips).

Dit is mijn derde bak, enkel is deze na nu ongeveer 20 uur nog net zo troebel als gister?. Het water is wel al bijna op temperatuur van 15 graden naar 23 in 20 uur.

Foto's krijgen jullie dan ook pas als water niet troebel is, voor sommige zou hoe de bak er nu bij staat misschien heel mooi zijn (mysterieus).

Enkel mag hij voor mij persoonlijk wel iets minder troebel hopelijk wordt hij dat snel.

Btw, kan ik vanaf nu ook Easy carbo en Profito toevoegen

Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar de foto's. Denk de beste oplossing voor je troebele water is geduld 😛. Volgens mij kan je rustig gaan beginnen met plantenvoeding inderdaad.

Succes!

Dat van dat licht wist ik niet. Weer wat geleerd 🙂

Klopt Niels haha geduld, en daar zijn wij mensen zo goed in 😉..Het heeft op moment wel iets hoor. enkel voor en zijkant zijn te zien lekker mysterieus.

Zeker een mooie opbouw. Snap alleen niet waarom je zo'n dikke laag zand hebt

Sword, dat is maar heel klein beetje, eronder ligt piepschuim om te voorkomen dat het glas bekrast door de stenen die deels onder het zand zitten.

Dus er zit net 15Kg aan zand in. Wat niet veel is als ik me niet vergis.

Ps dat aan de zijkant is inderdaad na beneden geschoven maar nogmaals daar ligt ook piepschuim dus hooguit 5-6 cm zand

Hoe gaat het met de troebelheid?

Troebelheid is nog daar, heb er voor zekerheid even filterwatten in gedaan tijdelijk. De filte doet wel ze werk nog nooit zo'n bruin water gehad in mijn aquarium tijd.

Dus foto's komen nog over x aantal dagen lol sniff

Helpt het al de watten? Wat heb je verder in je filter? Geeft het hout erg af misschien?

Irma,

Ik zou graag willen zeggen het helpt maar helaas niet. Ben vooral bang voor de planten die gaan het denk niet overleven. Ik denk inderdaad dat het hout afgeeft op enorme basis. en heb al kleine beetjes ververst maar het baat niks.

zit er nu over te denken de planten eruit en in een plastic bak met zand en water te plaatsen omdat op deze manier ze het zeker niet gaan overleven.

Balen zeg. Kun je eens laten zien hoe het er nu uit ziet?

Als het door het hout komt schiet je met kleine beetjes verversen niets op. Alleen grote waterwissels of apart laten inwateren werkt daartegen.

Graag, enkel pik de camera niet op hoe het eruit ziet hij maakt de foto lichter (zelfs zonder flits). Denk dat ik de planten eruit haal en gewoon het aquarium blijf verversen tot het niet meer bruin is. Hopelijk dat het inderdaad het hout is

@Jones, Klopt heb gister 50% water ververst is toch weer zo'n 150L water

Topic mag verwijderd worden 🙁. Ga het helemaal anders aanpakken. Net kwam het hout na boven trok even 80% van de planten mee helft kapot. Wat ook nog eens aangeeft dat hout nog steeds niet genoeg water heeft op genomen.

Hopelijk volgen jullie mijn nieuw projectje zal na pasen zijn. (zelfde bak en hout,stenen uiteraard.)

Aaaaargh! Wat frustrerend joh!

Laaste reactie, ja en nee irma heb een geheel andere idee veel meer biotoop gericht en mooier.

Gelieve niet meer te reageren zodat mijn onderwerp weg kan zakken in de lijst. Nieuwe fotoalbum zal spoedig aangemaakt worden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan