Wat is er nieuw

80cm Juwel van robert14

• Onderwerp starter Onderwerp starter robert14
  • Startdatum Startdatum
R

robert14

Guest
Hi Allen,

na een tijdje stil te hebben meegelezen, vooral in het foto-album, Toch maar tijd om mijn eigen fotoalbum te openen.

Heb op het moment een Juwel 80cm staan (80x30x40), wat ouder type met 1TL. Hierop een extern filter van Fluval. Draait allemaal prima. stabiele waterwaarden. Maar zelf niet geheel tevreden met de huidige inrichting. Dus daar moet verandering in komen.

Morgen krijg ik kienhout binnen. Deel van de planten word behouden en een deel word vervangen. Dit bekijk ik tijdens het opnieuw inrichten.

zo staat hij er op het moment bij:
Yb8IJZbqd24p3fViB3iMsJCddFUebYH9.jpeg

de achterwand neemt helaas wel redelijk wat ruimte in in de bak. Mooie ervan in wel dat ik hierachter alle leidingen voor mijn externe filter weg heb gewerkt. moet zeker wat groener worden, en meer hout!

Ben benieuwd naar het eind resultaat 🙂

Voor idee�n voor inrichten mag je ook altijd even bij mijn album kijken.
Wie weet kom je een leuk idee tegen of zo voor in je eigen aquarium 🙂
De link naar mijn album staat hieronder, bij mijn onderschift.

projectje laat nog even 2 weken op zich wachten. op het moment te druk met voorbereidingen voor carnaval en nog even druk met wat andere dingen.

Ik ben ook benieuwd wat je ervan gaat maken verder.

keinhout voor de bak is inmiddels uitgezocht en wordt klaargestoomd om erin te kunnen (schoonmaak/uitkook)

dit hout wordt gecombineerd met het huidige hout wat er al in zit.

visbestand word eerst:
7x corydoras aeneus
4x zwaarddrager
1x otocinclus (wordt nog uitgebreid)
20?x vuurgarnalen

7_BYxUsARuojWLGlmNE7UFb0Be1BBQMQ.jpeg

7_BYxUsARuojWLGlmNE7UFb0Be1BBQMQ.jpeg

bedankt!
stukken hout komen gewoon vanaf de veenafgraving. Na uitkoken en schoonspoelen zou het voldoende schoon moeten zijn. Heb eerder dit soort hout gebruikt zonder problemen.

De grote ombouw komt volgende week. Dan lekker weekje vrij om wat dingetjes te kunnen doen. Dan waarschijnlijk ook even wat plantjes bij halen.

soms vind je nog eens wat tijdens een verbouwing 😛
ifWkNLOABkX5RDe9lh7OIOmFaa1k6Qlo.jpeg

nu wachten tot het water weer wat opheldert om ff wat plaatjes te schieten

pH 7
KH 5
GH 6
NO2 0 mg/L
NO3 25 mg/L

ombouw is eerst zover klaar. misschien dat ik in de loop van de tijd nog wel wat voorgrondplantjes toevoeg. Heb ik nog even tijd voor om over na te denken welke soort.

soorten planten:

linksachter boomstam: cabomba
rechtsachter boomstam: vellisneria
rechterkant op keinhout: javamos en anubias.

de stenen moeten nog van het hout af, maar het hout was nog niet genoeg ingeweekt om te zinken, maar dat is een kleinigheid.

visbestand op dit moment:
7x corydoras aeneus
4 zwaarddrager (1M 3V)
1x otocinclus vittatus (word uitgebreid)

aquarium leeghalen en de vissen naar de tijdelijke opslag:
BPcj4JOjV_HnuefK6Vm2fFEFp_xYaJuC.jpeg

plantjes uit elkaar halen en stekken

Y52x0ZXFUwMiEA-KJ51cn4VCtwdSZPV2.jpeg

cory's hebben hun plekje alweer gevonden

binnen een uur dat de vissen weer terug waren in hun huisje zijn de cory's alweer begonnen met het afzetten van eitjes. eens kijken of we hier een succesvolle kweek van kunnen maken deze ronde.

Leuk bakje! 🙂

Uitkoken is niet nodig, maakt het cel structuur van het stuk hout kapot. En daardoor kan het stuk hout makkelijker rotten en minder lang mee gaan.

"uitkoken" doe ik door het gewoon af te spoelen onder de hete douche. direct zoveel mogelijk zand eraf spoelen 😉

inmiddels zon 200 eitjes (gok ik) appart gezet. samen in een ocean 30 bakjje gedaan wat ik nog had staan (samen met de jonge zwaarddragers). de eerste eitjes zijn inmiddels al uitgekomen en de visjes dwarrelen al een beetje rond. Hopen dat hier nog wat van over blijft.

Hey Robert,

Ik heb sinds een maandje of 2 ook een bak met ongeveer dezelfde grootte opgestart (80x30x50). Nou merk ik dat mijn planten heel eventjes prima groeiden, maar na een weekje of 2 stagneerde de groei. Ik heb het idee dat dit te maken heeft met het beperkte licht (1x TL).
Nou was ik benieuwd of jij hetzelfde probleem ervaart?

Vr. Gr.
Erwin

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan