Wat is er nieuw

80cm Tetra bak. Planten, water, bodem en voortplanten.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pimmendag
  • Startdatum Startdatum
P

Pimmendag

Guest
Hoi!
Ik ga een 80cm aquarium kopen. Ik wil daarin een kleine school NeonTetra blue eye gold nemen (7 tot 10 visjes) en planten. Als bodem neem ik 2mm grind.
Ik heb hier nog wel een paar vragen over en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen 🙂

1. Kan ik het aquarium gewoon vullen met kraanwater? Moet ik daar nog wat bij doen voordat ik het in het aquarium doe?

2. Kunnen aquariumplanten gewoon in grind groeien of moet ik er iets bij doen?

3. Ik heb op een filmpje op YouTube gezien dat ze afraden een tweedehands aquarium aan te schaffen. Is dit echt een probleem? De meeste aquaria op Marktplaats zien er prima uit...

4. Moeten het filter, de lamp en verwarming altijd aan in het aquarium?

5. Als ik ga scapen, zou ik dan eerst de planten in het aquarium doen of eerst water?

6. Planten NeonTetra blue eye gold zich snel voort? Ik heb liever geen jonkies erbij, wat kan ik hiertegen doen?

7. Naast NeonTetra blue eye gold wil ik er nog 1 of 2 andere vissen bij. Welke vis gaat hiermee goed samen en hoeft niet in een school?

Alvast bedankt voor het reageren!

Groeten van Pim
 
Je kan gewoon kraanwater gebruiken hoor.
De planten kun je in de bodem plaatsen en bij de moerasplanten kun je een kleibol doen. Planten als de Javavaren en de Anubias moet je opbinden. Op MP kun je prima een bak kopen maar het is wel handig als je even ziet dat die niet lek is.
Een filter moet altijd aan en in de meeste gevallen ook de verwarming. Het licht heb je zo n 8 a 10 uur aan. De een heeft dat wat langer aan dan de ander dus.
Zelf doe ik eerst water in de bak en dan de planten en dan zet ik alles zoals ik dat voor ogen heb. In het begin verander je vaak toch nog wel het een en ander.
Volgens mij planten de Neons zich niet snel voort hoor.

In een 80cm kun je voor bovenin ook leuke Ringbandsnoekjes nemen. Er is heel veel keus dus je kan eens rustig je ori�nteren denk ik.
 
Eens met wat John zegt. Plus

3. let ook op krassen.
5. je kunt de bak ook eerst half vullen, en dan inrichten, is soms net wat makkelijker.
7. een opruimer op de bodem is altijd fijn. En leuk, maar de opties zijn sowieso legio.
 
Ja op zeken als krassen en kapotte lampen moet je natuurlijk even letten maar ik dacht dat dit wel logisch is 😉.
Natuurlijk loop je altijd een klein risico als je een bak koopt die leeg is maar gelukkig gaat het meestal wel goed hoor.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan