80cm van Nickey


N

Nickey

Guest
Hallo allemaal!
Ik vind dat ook m'n 80cm die toch al een dik naar staat zn eigen foto album verdient ;)
Natuurlijk is hij lang niet altijd geweest zoals ie nu is dus het hele verhaal vertel ik maar :)

Ik had een 2e hands 60cm gekocht maar die is op een dag geknapt... die zelfde middag een nieuw aquarium gekocht en gelijk een maatje groter, de marina 96l met let verlichting.

20151027_095917.jpg

"De net nieuwe inrichting"

ZO "onverwacht" kwam er een nitriet piek, ik had er allemaal troep in gegooid wat m'n lievelings vissen heeft gekost... Na veel aanwijzingen heb ik nieuwe planten gekocht
20151129_204627.jpg

Later heb ik ook nog planten mogen ontvangen van Patricia ;)
Screenshot_2016-09-18-12-51-06.png


maanden later kwam ik achter het begrip "aquascape" dus ik m'n best doen
20151223_191103.jpg


Mn visbestand leek nergens na en heb ik later ook verranderd. Koperzalmen en vuurstaart eruit bijvoorbeeld (de rest kan ik me niet herrinderen)



Toen kocht ik mn 1m aquarium. voor het eerst een aquarium dat ik normaal heb ingedraaid en op de hoogte was van waterwaarden. bij dat aquarium heb ik 15 corydoras panda overgenomen waardoor ook de botias lohachata eruit gingen en ik een paar weken later de bodem heb vervangen naar filterzand.

Toen mn 1m stabiel draaide en de vissen vanuit de 80cm over waren naar de 1m is ook de makeover voor de 80 begonnen, het werd verplaatst naar een meubel en een compleet andere inrichting
20160703_205144.jpg


Later heb ik nog wat verranderd en een zwarte poster erachte te:
20160705_172004.jpg


Eigelijk is de inrichting nog hetzelfde behalve dat alles enorm is gegroeid em ik sterrenkruid heb bijgeplaatst.
20161113_101518.jpg


Sinds gister zit er ook verlichting IN het aquarium voor s nachts en heb ik Echinodorus tellenus bijgeplaatst
20161123_093712.jpg


De verlichting in allerlei kleurtjes
20161123_213650.jpg
20161123_213703.jpg
20161123_213722.jpg


Ik zal jullie op de hoogte houden van vorderingen!
Op t moment zitten er voornamelijk guppen en chinese danio's in.

Groetjes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wouw! Wat een verschil met het begin!

Het is super mooi geworden! Knap werk meid! :D
 
Dankje San ;)
Haha, wel een verschil ja :D als het goed is heb ik ergens ook nog alle transformaties van visbestanden... Ik al ze even opzoeken ;)
 
Mooie natuurlijke uitstraling Nickey. Hoe heet de plant links en rechts naast de steen, is dat het sterrenkruid (Heteranthera zosterifolia)? Ik ben ook nog op zoek naar wat hogere planten.
 
Ik kocht het 60cm aquarium zo:
7 neon tetra
2 Betta
7 koperzalmen
1 ancistrus
2 Botia lohachata
3 gup
1 vuurstaart

K heb het lang zk gehouden. ik had nog wel 10 neons bij gekocht

Toen ik overging naar de 80 is het visbestand "drastisch" verranderd
17 neon tetra
2 botia lohachata
1 betta
1 ancistrus
5 blauwoogjes
5 espeis

Later heb ik de Botia's weggedaan en kwamen er tijdelijk 14 corydoras panda voor terug. ook hebben de blauwoogjes hun eigen bakkie gekregen.

Uiteindelijk is dit visbestand overgegaan naar de 1m:
12 neon tetra
25 Trigonostigma espei
1 ancistrus
14 corydoras panda
+-50 vuurgarnalen
1 gold molly man die aangevallen was bij m'n vader en daar was om aan te sterken en daar is gebleven

Toen is de 80cm verplaatst en is het visbestand van mN 60cm erin gekomen
+-20 guppen
+-100 vuurgarnaal

Op dit moment is dat verrandert naar
X guppen
X vuurgarnaal
1 baby ancistrus
5 chinese algeneter soort (precies weet ik zo niet)
8 corydoras habrosus
10 chinese danio's
langvinige geel eind
kortvinnig wit eind
langvinige rood eind
van allemaal danio's dus, verkeerd ingekocht bij de winkel... maakt me ook niks uit, al wil ik er nog wel albino's bij hebben :D dan heb ik alle kleuren :D

Als ik fatsoenlijke foto's heb gaan de guppen weer op marktplaats en ben ik ze hier zo kwijt. voordeel aan t noorden ;)

Dus ook in visbestand heel veel verrandert :)
 
Mooie natuurlijke uitstraling Nickey. Hoe heet de plant links en rechts naast de steen, is dat het sterrenkruid (Heteranthera zosterifolia)? Ik ben ook nog op zoek naar wat hogere planten.

Dat is inderdaad sterrenkruid. ik snoei hem wel heel veel, dan hou je namelijk dat hij mooi blijft en dat hij ook uitgroeiingen krijgt in plaats van 1 steel met wat blaadjes. Dus het duurde wel ff :)
 
Nou weer een avondje meegemaakt hoor :D

Allereerst viel me een paar dagne geleden op dat ik een gup had met schimmel uit z'n kont?! Een paar dagen aangekeken en werd werd maar groter, apart gezet en het een dag afgewacht
IMG_20161213_160447.jpg

At ook niet meer, niu ik dacht die pluk niet daar onder weg. Ik pakte het gupje alleen om te kijken en het "propje" viel er gelijk helemaal af! Weer terug quarantaine maar de dag erna was het al weer terug. Schimmel wil ik niet in de bak heb ik wat voor rare vorm dan ook dus vis naar verwijdert...


Vanavond zou ik m'n algenetertjes wat aanvullen (ben de precieze naam kwijt, een modderkruiper soort) hadden ze in de bak bij de winkel maar 1 leek het. Komt die vrouw aanzetten "dan kan je deze wel nemen voor die andere prijs, dezr is alleen wat donkerder maar lijkt er wel op!" Was dus een ancistrus... Ach, word dubbel zo groot maar bijna hetzelfde hoor!

Mensen hoorden het gesprek mee en vragen zo "jij weet dus best veel van vissen" ik antwoord dat ik wel wat weet ja... Vragen ze me hoe groot een rode Rio word, ik zo mooi uitleggen en vergekijken enzo. Vragen ze over een ander visje, ik vroeg naar de bakmaat en toen ben ik ze spontaan gaan begeleiden en zijn we tot een goed visbestand gekomen :D de verkoopster keek me raar aan ;) hoorde ik later ook nog dat ze tegen m'n vader zij "weet ze echt zo veel?!!" :D :D

K moet ook weet nodig uitdunnen in t sterrenkruid, jonge jonge dat groeid snel :D ik heb wel een pleke in m'n 1m voor de snieisels waar goed veel heen kan, ik verwacht namelijk niet dat het goed groeid in de 1m, te weinig licht.
 
Geweldig dit. Je bent toch ook nog jong ? Ik ben ongeveer op de helft van jouw verhaal, nu ik aquascaping een week geleden voor het eerst heb toegepast. Ik ben ook nog jong natuurlijk. Je doet t geweldig en het ziet er prachtig uit.
 
Fijn dat er mensen zijn die anderen op het juiste spoor willen zetten. Het verbaast me dat er, ondanks het internet, nog mensen zijn die zonder ook maar enige kennis van zaken een huisdier nemen. "Ach, het zijn maar vissen"!
Grrrrr
Goed gedaan dus!!

En leuke bak!
 
Hier doet je plant het ook goed en dat in een nano van 30 liter met 3W led erboven:thumbs:.

Super!

Ik zit er stiekem aan te denken om alle achtergrond planten behalve het sterrenkruid eruit te halen en dat allemaal te vervangen door sterrenkruid, dan zijn de viornamelijke planten dus:
Sterrenkruid
Echinodorus latifolius en tellenus
Flame mos.

Dus als ik eens wat anders wil word dat het dus ;) lijkt me wel vet
 
Vind het altijd zo zonde van die planten, heb hier ook nog een aantal over in een emmer met water staan, anubias en javavarenwindelov
 
Super!

Ik zit er stiekem aan te denken om alle achtergrond planten behalve het sterrenkruid eruit te halen en dat allemaal te vervangen door sterrenkruid, dan zijn de viornamelijke planten dus:
Sterrenkruid
Echinodorus latifolius en tellenus
Flame mos.

Dus als ik eens wat anders wil word dat het dus ;) lijkt me wel vet

Je wilt gewoon aquascapen zeg maar gewoon:p
 
@Rubz Ik heb wel zin in wat anders ja ;)
De andere planten gaan in de andere bakken dus er wordt niks verspild.

Uuhm, heel toevallig kan ik javavaren windelov en anubias enorm goed gebruiken! :)
 
Mooi bakkie, Nickey!:thumbs:

Goed dat je de mensen zo goed hebt geholpen bij die dierenwinkel. :thumbs: Je wist er dus meer van dan de verkoper zelf:D:D (heb ik ook vaak:)). maar het is toch raar dat je dieren verkoopt er niet echt veel van afweet, niet eens hoe groot de vis word.:juggle:
 
Sommige verkopers proberen je ook gewoon wat te verkopen hoor, ervanuitgaand dat je helemaal niets weet......
 
Sommige verkopers proberen je ook gewoon wat te verkopen hoor, ervanuitgaand dat je helemaal niets weet......
Ja, en dat vind ik nou zo slecht van dierenwinkels. Neem bijv. de vissenkom. Verkopen ze ook gewoon, sommige dierenwinkels weten niet eens hoe dieronvriendelijk het is, en sommige dierenwinkels weten het wel, maar verkopen ze gewoon:6:mad::stom:
Maar laten we er maar geen discussie van maken in Nickey's fotoalbum;):engel:
 
Nee, dat is zeker niet de bedoeling! Aan Nickey: het is nu heel mooi geworden hoor, vooral dat licht IN het aquarium, haha, ik wist niet dat dat bestond.:D
 
Dat is het leuke aan deze hobby, dat als je weer eens een andere indeling wilt, je dit gewoon kan doen :D
 
Hahaha, dat licht in het aquarium is ook heel cool, zeker als het donker is. Dan schijnt het licht zo dat ik alle vissen op het plafon en muur zie zwemmen, de schaduwen dan ;)

@blackmoor
Ik was thuis, kwam uit bed smorgsns voor ik naar school moest en krijg natte voeten.... De kitnaat van de bak was geknapt. T water liep eruit. Ik in paniek naar beneden en m'n vader gebeld (was alleen thuis) m'n vader was onderweg naar huis en toen was ik alle vissen aan het uitgangen en in andere bakken, visnetjes, netbreeder gedaan. Alle vissen heb ik kunnen redden. Toen m'n vader thuis was gouw tape op de scheur en het water eruit halen. Toen moest ik toch echt naar school maar op school ging het natuurlijk verschrikkelijk, gelukkig snapte de leraren het wel. In de pauze overleg gehad met m'n vader en smiddags hebben we de nieuwe bak gekocht. De Marina.
 
Nou, ik heb eens rond gegoogeld voor inspiratie, ik kom uit op dit soort bakken die ik echt enorm mooi vind
sterrenkruid.jpg


Alleen als voorgrond plans dus echinodorus latifolius en de dragon stone op een zichtpunt. Alleen ben ik bang dat m'n bak de ondiep is (30cm) dus zit ik er ook naar te denken om dit idee te doen maar dan van links naar rechts of andersom, dan krijg ik meer diepte denk ik...
Meedenken hoor ik graag ;) kritiek of andere punten natuurlijk ook.

Dit gaat niet gebeuren op korte termijn hoor maar sterrenkruid doet het zo goed en ik vind hetzo'n mooie plant!
 
dat ziet er inderdaad heel mooi uit zo´n sterrenkruid bos.

gebruik je co2? want denk haast wel dat dat in het aquarium op de foto wel gebruikt word.
 
Ik gebruik geen co2, maar... Hie de bak nu draait is ook zonder co2 en t sterrenkruid is bijna exact hetzelfde.
Moeilijke voorgrond plant gaat het niet worden, echinodorus latifolius en ook die staat nu al in de bak te bloeien. Ook daar maak ik me niet zo'n zorgen over dus.
 
Ik gebruik de EI methode zonder co2. Met de producten van Backplay ;)
 
Enorm balen dit, k heb planaria gevonden in de bak. K tel er nu een stuk of 5 op eht glas. Ik las dat m'n baby guppen gevaar liepen, m'n baby vuurtjes ook maar m'n appelslakken?
Ik baal er echt enorm van, k ga morgen maar baby guppen uitvangen...
 

Terug
Bovenaan