Wat is er nieuw

80x35 aquarium van kevin18

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kevin18
  • Startdatum Startdatum
K

Kevin18

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben nu een tijdje bezig met starten van een nieuw aquarium en heb inmiddels een aardig idee hoe ik het heb wil hebben🙂

Ik zou eerst even de spullen die ik de laatste weken heb verzameld bij elkaar zetten:

aquarium: 80x35x40
verlichting: 2x Jmb smd 60cm wit/blauw en wit/rood
filter: Eheim 2211
bodem: Dennerle kwartsgrind zwart met daaronder jbl volcano mineral en dennerle powertabs
co2: Ben ik nog aan het uitzoeken:book:
Verdere decoratie: Seiryu stenen en spiderwood

Maar fotos zeggen natuurlijk het meest:

20170902_181101.jpg
20170902_183036.jpg

Dit is een beetje de eerste opzet... Ben er nog niet helemaal tevreden over vooral de linkerkant moet nog iets mee en het hout moet er nog bij maar vind het een goed begin😀 Ook komt er vooraan en in het strandje geen zwart grind maar lichter zand... Weet alleen nog niet welke:S Dus als iemand nog tips heeft😀

weet iemand eigenlijk hoe ik de plaatjes wat kleiner kan maken?:help:

Ik zal af en toe een update plaatsen als er weer wat veranderd is😉

Groetjes,
Kevin

Ziet er veelbelovend uit! al enig idee welke plantjes je wilt gaan nemen?

De planten ben ik eigenlijk nog niet over uit:stom: Er is ook zoveel keus haha.
Ben wel aan het kijken die tegen wat harder water kunnen ivm de seiryu steen die in de bak zit... anubiassen en javamos komen er dus zeker en verder ben ik nog aan het zoeken dus als iemand nog tips heeft😛

Groetjes
Kevin

Hoi iedereen

Inmiddels anderhalve maand verder en na veel informatie opzoeken en keuzes maken tussen planten en inrichtingen :cvorige week eindelijk de laatste dingetjes in huis gehaald en gister kon er dan eindelijk water in de 😀

De planten keuzen is als volgt:
Microsorium pteropus trident
Cryptocoryne parva
Anubias coffee folia
Anubias nana
Echinodorus harbich
Alternanthera

Ben van plan om misschien nog iets aan te passen maar voorlopig hou ik het hierbij

Hier nog wat fotos om het af te maken:thumbs:

20171018_204416.jpg

20171018_204338.jpg

Iedereen bedankt voor de leuke reacties 😀

Ziet er gaaf uit zo! Is je water nu al helemaal helder?

Ja water was eigenlijk al gelijk zo helder...
Leek eerst iets wit achtig maar volgens mij komt dit vooral door het licht.

Ben alleen nog op zoek naar een co2 systeem... Zit te denken aan die van azaqua iemand hier ervaring mee?

Groetjes

Zit te denken aan die van azaqua iemand hier ervaring mee?

Lijkt me een prima set. Maar je kan het best voor een gaan met een redelijk grote fles, 2kg is een lekker formaat, doe je aardig lang mee. En natuurlijk een magneetventiel.

Hallo,

Ik denl dat het inmiddels wel tijd is voor een update haha

Alle plantjes groeien tot nu toe prima, heb zelfs de Alternanthera al een keer moeten snoeien:thumbs:

Echter komt er hier en daar ook wat draadalag, ik vermoed omdat de hoeveelheid Plantenvoeding een paar dagen niet optimaal was ivm werk😳. hopen dat dit snel weg gaat.

Daarnaast ook de waterwaardes gemeten en die zijn ook niet bepaald goed te noemen...

Ph van 8 en kh van 10-12 gemeten sinds de laatste waterverversing ( 3 dagen geleden)

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Tot slot natuurlijk nog wat fotos:foto:

20171106_170814.jpg
20171106_170803.jpg
20171106_170925.jpg
20171106_170921.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan