840 en 865

W

w3bcr4wl3r

Guest
Heb pas een 840 nieuw erboven gehangen en de intensiteit is met 200 % toegenomen. Toch een duidelijk teken dat mijn lampen al meer dan een jaar oud zijn en op zijn.

Nu wou ik de nieuwe al aanschaffen en ze beetje bij beetje wisselen om de planten te laten wennen, maar ik kan nergens de 865 vinden.

827 - 830 en 840 is bij elke bouwmarkt wel te vinden maar de 865 niet. En de 840 is me net te geel. Nu is 865 koel wit maar het
spectrum zou toch ook de blauwe en rode kleuren goed laten doorkomen?

Als ik em online koop betaal ik 2 euro voor de lamp en 10 euro verzendkosten...

Iemand een idee waar deze te krijgen zijn zonder te bestellen?

Heb de lampenier een mail gestuurd, misschien heeft die ze liggen , gevraagd wat ze kosten.

Iemand anders nog een idee.

Ben hier in de buurt bij elke bouwmarkt geweest. Formido, Hornbach, gamma, praxis , karwei. Niks.
 
Klopt,die worden daar ook niet verkocht.

Ben je slim,bestel je er 2 of 3. heb je de 10 eruit.
 
osram t8 lumilux g13 - Northlight | Uw partner in licht


osram t8 l18w/827 lumilux interna g13 | northlight. ... 1,95. Selecteer om te
vergelijken. In winkelwagen Bekijken � OSRAM T8 L18W/865 LUMILUX daglicht
G13.
www.northlight.nl/375-osram-t8-lumilux-g13- -
 
Bertus zei:
osram t8 lumilux g13 - Northlight | Uw partner in licht


osram t8 l18w/827 lumilux interna g13 | northlight. ... 1,95. Selecteer om te
vergelijken. In winkelwagen Bekijken � OSRAM T8 L18W/865 LUMILUX daglicht
G13.
www.northlight.nl/375-osram-t8-lumilux-g13- -

Thanks, maar dat is tzelfde als lampdirect.



ook bijna 10 euro verzenden. Daarom had ik gehoopt dat er een winkel in de buurt was.

Wacht nog op de lampenier en ondertussen zoeken we nog even verder. Als er niks is zal ik ze moeten bestellen.
 
Kan je ze niet gewoon via een electricien bestellen of in de bouwmarkt laten bestellen?
Overigens is 840 cool white en niet de 865.

Daarnaast is het niet zo dat de 865 blauw / rood echt beter laten uitkomen, maar doordat er meer blauw in het spectrum zit (onzichtbaar voor ons) is de kleur helderder, zodat je alle kleuren natuurlijk beter ziet dan met de inderdaad gelige 840 en de p*sgele 830. Ikzelf houdt juist van die kleur, maar snap wat je bedoelt.
 
AadMec zei:
doordat er meer blauw in het spectrum zit (onzichtbaar voor ons) is de kleur helderder, zodat je alle kleuren natuurlijk beter ziet dan met de inderdaad gelige 840 en de p*sgele 830.

Dit bedoelde ik idd, wij zien dit niet maar de planten zijn er gek op.

En nee bestellen gaat niet in de bouwmarkt. Ze leveren ze niet dus bestellen ze ook niet.

Zoek graag nog even verder, als het budget niet te groot is wil ik idd zoals een echte holl.... erm limburger voor een dubbeltje op de eerste rang zitten :)
 
LOL stomme lampenier, en dat is een speciaalzaak.

36w t8 1200 840 1x � 10.15 voorraad
36w t8 1200 865 1x � 13.00 di binnen
 
speciaalzaak betekend niets meer als meer geld vragen voor hetzelfde product joh ;D
 
Mausalicious zei:
speciaalzaak betekend niets meer als meer geld vragen voor hetzelfde product joh ;D

Meh, speciaalzaak is voor mij iemand die aan spullen komt welke een andere winkel niet rendabel vinden om nog te verkopen. Om dan voor een 840 10 euro te vragen terwijl ie bij elke bouwmarkt 6 euro kost gaat me te ver. En ze bestellen deze ook online, met 25 of 50 stuks, dan kosten ze geen 2 euro maar zelfs 1.50 :)

Dat ze er wat op verdienen, geen probleem mee, maar niet bijna - zoal in t geval van de 865- bijna 10 x.
 
Hier is de 840 18 watt volgens mij al boven de � 10,-- (Bij de Karwei)

Dit geldt toch voor alles? Als je bereid bent om grote aantallen in te kopen, wordt het goedkoper.
Ik begrijp dat jij zonder kleren door Limburg loopt? Een spijkerbroek of andere kleding gaat nog veel vaker over de kop. In Bangladesh kan je ze kopen voor � 5,--, terwijl ze hier � 149,95 kosten.

Kan je nagaan wat de echte aquariummerken hier aan verdienden als ze voor een special plant (zelfde kleur als 830 / 840) � 25,-- of meer vragen.

Volgens mij steekt de handel toch gewoon zo in elkaar? Anders moet je er zelf 25 inkopen (voor de prijs van 2,5 lamp begrijp ik. Dan heb je er een "paar" in reserve.
 
Speciaalzaak betekent voor mij een winkel, die de meer incourante maten (kunnen) leveren.
 
AadMec zei:
Speciaalzaak betekent voor mij een winkel, die de meer incourante maten (kunnen) leveren.
�n toelichting / advies er over kunnen geven - bijvoorbeeld het verschil tussen 840 en 865 uitleggen. Vraag d�t maar eens in een bouwmarkt....

(vraag voor de lol maar eens bij een Intratuin of ze ook aan HC of naaldgras kunnen komen voor het aquarium...dan krijg je reacties als 'hmm we bestellen gewoon *plantjes*..')
 
Onzin, gevonden. Regenboog.

865 1200 mm t8 7 euro.

AadMec zei:
Ik begrijp dat jij zonder kleren door Limburg loopt?

laten we het maar houden op nog net niet, maar dat snapt iemand die
zo'n commentaar geeft toch niet.

Leermomentje was, het kan goedkoper, als je maar zoekt.

En voor de andere, regenboog had lampen van 820 tot 865 dus ja, doe er
je voordeel mee als er 1 in de buurt zit.
 
Ik heb laatst ook flink gezocht naar een zaak die TL's voor weinig levert.
Het kwam er op neer dat inclusief die 9,50� verzendkosten de webshops alsnog goedkoper zijn!

Ik heb toen 2x 145cm T5 hier besteld: http://www.lampdirect.nl
 
kan ik in mijn bak ook 2 x de 865 hangen ipv wat ik nu heb in mijn Juwel 110. die er standaard in zitten.
Of krijg ik dan problemen ??
685785_0_82_20140411_223336.jpg
 
Niemand die een tip heeft of dit gaat werken, ik kan de lampen bestellen hier in Venlo voor �7,50 per stuk. ?
 
Net in het andere topic geantwoord.
 
Terug
Bovenaan