Wat is er nieuw

840 liter bak met bioloog, welke opvoerpomp?

sigpro

Well-known member
Lid geworden
19 maart 2015
Hoi een hele tijd geleden wilde ik een nieuwe bak, deze heb ik nu. Een van mijn bakken is tijdens het verhuizen gebarsten, was al een oudje.
Afijn, heb nu een 840 ltr bak met bioloog die nog helemaal leeg is.

Ik heb totaal geen ervaring met opvoerpompen, waar moet ik op letten en welk merk kan ik beter vermijden? Aqua capaciteit dus hoeveel liters per uur kom ik wel uit. Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn.

Veel mensen hebben positieve ervaringen met opvoerpompen van Jecod (Jebao). Die hebben een goede verhouding tussen prijs en kwaliteit. Ik heb zelf pompen van hun lijnen DCP en ADP. Beide zijn zo goed als geruisloos en vergen vrijwel nul onderhoud. De ADP-lijn werkt via wifi maar dat vind ik achteraf gezien geen voordeel, althans niet voor mijn situatie. Een simpel besturingspaneeltje met knoppen vind ik fijner dan een app.

Je hebt ook duurdere opvoerpompen, met name gebruikt in de zeewaterhoek van de hobby. Ik vraag me af in hoeverre dat meerwaarde heeft want het basisprincipe van die dingen is denk ik hetzelfde. Maar wellicht zijn er hier nog mensen die juist wel reden zien om de duurdere pompen aan te bevelen. 🙂

Laatst bewerkt:
Dank voor je reply, ik heb 2 Jecod wavemakers, ben er zeer over te spreken. Ik zal naar hun pompen kijken.
Ik dacht ik zelf aan via app en via knop dus beide opties tegelijk. Maar weet nog niet of dat mogelijk is. Is de app buggy of werkt het instellen gewoon niet goed?

Wil wel een pomp die jaren mee gaat, als het een beetje prijzig is maakt het voor mij niet, tenzij het 1000 euro is natuurlijk 😆
Aquarium heeft me al genoeg gekost, en gaat me nog meer kosten aangezien ik nog filtermateriaal, extra zand, lampen etc moet kopen haha.

Ik dacht ik zelf aan via app en via knop dus beide opties tegelijk. Maar weet nog niet of dat mogelijk is. Is de app buggy of werkt het instellen gewoon niet goed?