Wat is er nieuw

90 graden hoek slang 12-16mm

Hardloper

Well-known member
Lid geworden
12 juli 2014
Hoe kun je het beste de hoek maken achter het aquarium om de slangen het aquarium in te laten gaan? Gewoon buigen of een hulp stuk gebruiken?

Werkt zoiets goed? http://www.aquaplantsonline.nl/p/809:c: ... 12-mm-90-/
En moet ik dan de 12 of 16mm versie hebben?

Heb hem 2e hands gekocht en er zat 1 ander hoekstuk bij (totaal andere vorm), maar heb er dan sowieso meer nodig. Die loopt aan de buitenkanten wat naar binnen zodat de slang eromheen valt. Heb hier al lopen googlen maar kan die nergens vinden. Mocht iemand weten hoe dat heet wil ik het ook wel weten 🙂

Ik heb al zo'n sproeibuis. Binnendiameter is dus 12mm.
Het gaat me vooral om de hoek waar de slang achter het aquarium omhoog gaat en dan achterin het aquarium naar binnen gaat.

Hardloper zei:
Ik heb al zo'n sproeibuis. Binnendiameter is dus 12mm.
Het gaat me vooral om de hoek waar de slang achter het aquarium omhoog gaat en dan achterin het aquarium naar binnen gaat.

Staat toch nog meer in de link dan enkel een sproeibuis?
Je slangmaat is 12/16 dus,12 binnen en 16 buiten.

Ik bedoel zoiets:
5RrFvQ8w9ovu75-kU4GFDkk5sQjnjQ8t.jpeg

Zo'n haakse bocht is helemaal niet goed ivm weerstand.

Die zocht ik inderdaad Fozzy! Moet dan wel de bochtversie hebben ook i.v.m. de dikte. Is zoiets er ook in een U-bocht?

Hoe zou jij het dan doen Seabait? Ik moet toch een bocht maken voor de sproeibuis...

Ik gebruik electrabochten. heb je ook in verschillende maten.

Maar ,er zijn ook 1/4 open bochten, die je over de slang kan schuiven.
Die gebruik ik ook. en gaat prima.

Eheim slanggeleiders 2 stuks voor slang 12-16 4014300

Aquarium veldhuis.

Is de grijze electra goedkoper.

Denk dat ik een oplossing heb 🙂
Hoe bevestig je de slang aan zo'n buis? Schuift die er overheen of heb je hier nog een koppelstuk voor nodig?

Gewoon goed ver op de buis schuiven.

Van de eerste link is 45mm en de tweede zal ook wel zoiets zijn,heb ik hier alleen aangepast omdat ik de hoek iets anders moest hebben en heb het warm gemaakt met een fohn om te buigen.

Bedankt allemaal! 45mm moet gaan passen 🙂

Kun je niet gewoon pvc electrabuis gebruiken? Zijn oom hoekjes van in de bouwmarkt. Gewoon vastmaken aan je slang met pvc-lijm en goed laten uitdrogen.
Ik heb van een stuk pvc buis een spraybar en deze aangesloten met een aquariumslang.

Groeten Leopard

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan