90 liter van Esthersvisjes


Gisteren een waterwissel, kleibolletjes gemaakt en vandaag de bolletjes in de bodem. En een foto van een hardleerse Heterandria formosa, er gaat er eigenlijk bijna altijd wel minstens een in de emmer. 😂
Verder wat gedroogde berkentakjes toegevoegd. Toch weer eens uitproberen.

IMG_20210224_140613.jpg
IMG_20210225_174124.jpg
IMG_20210225_175649.jpg
 
mooie bakje ben benieuwt wat je er van gaat maken
Ja, daar ga ik vast over nadenken. Ik twijfel tussen een inrichting met allemaal vallisneria-achtige planten en stenen of een soort blackwater inrichting met veel hout en cryptocorynes oid.
 
Ik vind Talawa en Manzanita erg mooi, maar dat is lastig te verkrijgen. Ik ga de websites in de gaten houden en mijn slag slaan zodra het er is denk ik. Ik heb hiervoor eikentakken in de kubus gehad maar dat leverde problemen op, die enorme algentoestand die ik had. Ik weet niet of het door de planten kwam of door het hout, maar die alg is met iets meegekomen. Op dit moment probeer ik berkentakken in mijn scaper's tankje. Ik hoop dat dat goed gaat en er geen rare dingen gebeuren. Anders haal ik het er meteen uit. Het is wel grappig om te zien dat de vissen het heel prettig vinden en nu veel meer recht voor het glas te vinden zijn, onder de takken. Die gaan veel meer het bakje door, in plaats van voornamelijk tussen de planten te blijven.

Qua vissen heb ik natuurlijk nog mijn 7 Heterandria formosa mannetjes en voor de rest is er een hele lijst vissen die ik leuk vind. Paracheirodon simulans, Pseudomugil furcata en gertrudae, Aplocheilichthys normani, Boraras brigittae, merah, of maculatus, Breviboras dorsiocellata, Rasbora kubotai, Sundadanio axelrodi, Tucanoichthys tucano. Doordat ik van 50 cm naar 60 cm ga kunnen er een heleboel soorten ineens wel. Ze hebben gewoon iets meer zwemlengte dan. Dus geen idee nog wat het wordt, maar ik blijf bij de kleine soorten.
 
Ik heb hier net de stenen uitgehaald, die gaan later in de Ila. Inmiddels ziet dit er echt niet meer uit, straks als het andere aquarium staat ga ik eens goed nadenken over deze. Plannen genoeg, daar ligt het niet aan. Tijd en energie is iets minder. We'll see...

Nog een heterdaadje vastgelegd bij de 3 overgebleven kerels. 😂

IMG_20210601_132037.jpg
IMG_20210601_132144.jpg
IMG_20210601_132145.jpg
 

Terug
Bovenaan