Wat is er nieuw

90x30x40 van Yaiks

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yaik
  • Startdatum Startdatum
Heb je jezelf niet vergist om eigenlijk Micranthemum Monte Carlo aan te schaffen?
Hemianthus callitrichoides Cuba ga je helaas niet goed krijgen zonder veel licht en CO2... :sorry:
hmmmm, jammer van de info op de pagina, ach.. ik heb zat licht en anders gooi ik daar ook monte carlo in net als in mn kleine bakkie!

• Leuk
Waarderingen: Brem
helaas, mijn Hemianthus callitrichoides Cuba is overleden!

Monte Carlo is nog niet op voorraad, dus zal het ergens anders vandaan moeten halen!
Verder lijkt het alsof er rode muggenlarven in mijn bak zitten.. weet niet zo goed hoe ik deze weg ga krijgen nog zonder vis.

Als je de MC uit je kleine bakkie snoeit en vervolgens gebruikt in deze bak?

Opzich een goed plan, alleen heb ik best een flinke slakkenplaag in mn kleine bakkie. Morgen even langs de LFS om te kijken of ze anatome helena's hebben.. Ik zou het zo zonde vinden om te beginnen met slakken in mn andere bak.
Ik denk trouwens dat de "wormpjes" die er in die bak zitten nu Tubifex is. Dus ik doe er niet te veel mee en hoop dat na het indraaien mn rasbora's zich goeddoen aan dit gratis vers voer 😀

Muggenstekker naast de bak? Voor als de larven toch uitkomen dat ze niet op rondreis door het huis gaan. Mochten het toch muggenlarven zijn

Sorry sorry! Erg druk geweest met de laatste bevallingsdingen hier!

Ondertussen een 15 tal rasbora in de bak! En een stuk of 15 crystal reds! En 4 anotome helena’s omdat helaas de lfs hier in de buurt alleen plantjes verkoopt met hele slakkennesten erin jammer genoeg.
Voorgrond plantjes vervangen voor monte carlo! Want t sloeg niet aan!

Betere foto’s komen nog wel hoor!
Heb wat alg, maar verder groeit het allemaal wel gestaag! De montecarlo begint al overal zn takjes door de bodem uit te breiden!

Bijlagen

• AAC9ABE7-01B2-4383-AC2B-56A3CB14B139.jpeg
    AAC9ABE7-01B2-4383-AC2B-56A3CB14B139.jpeg
    91.1 KB · Weergaven: 160
Even een snoeibeurtje gedaan, de monte carlo loopt mooi uit. Verder wat groenalg die al een stuk minder word. Kortom, Niets te klagen!
Ik laat altijd expres de alg wel zitten op zijruiten en achterruit, vind ik wel wat hebben.
De CR's doen het prima! Rasbora's zijn ook tevreden.
Heel veel veranderingen maak ik nu niet omdat ik elk moment kan bevallen 😀
1.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
5.jpg

Bijlagen

• 4.jpg
    4.jpg
    102.8 KB · Weergaven: 103
Je laat bewust de planten in de hoek zo laag? Of is dit een lage soort. Denk namelijk dat je vissen wat meer planten in de hoogte wel gaan waarderen

Je laat bewust de planten in de hoek zo laag? Of is dit een lage soort. Denk namelijk dat je vissen wat meer planten in de hoogte wel gaan waarderen

Die zijn nog lekker aan het groeien! Heb ze in vitro gekocht, heel klein nog, worden zo’n 40 cm hoog en zijn al 2 keer zo vol geworden

Super fijn, na mijn snoeibeurt van afgelopen week kijkt mijn montecarlo echt al een stuk groener! Alles groeit heerlijk nu!:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan