Wat is er nieuw

A fresh start! (giceey)

• Onderwerp starter Onderwerp starter giceey
  • Startdatum Startdatum
Dankje!

Dit zijn inderdaad lavastenen.

Super, daar heb ik wat aan! Thanks!

En weer een update!

Vandaag bij de lfs een koppel trichogaster chuna uitgezocht. Toch gekozen voor de gold variant en (als het goed is) heb ik een man en een vrouw!

vjpgAXGJT2Njk9ePlYYaGCBcfOtmoMhy.jpeg

chuna 1:

chuna 2:

Wat denken jullie, heeft de verkoper het bij het juiste eind en zijn dit een man en een vrouw?

Leuk aquarium!

Kan niet met zekerheid zeggen of het man of vrouw is, de achterkant van de vinnen is lastig te zien, maar ik vind t op een paartje lijken.

Bedankt!

Ze hebben het in ieder geval nog prima naar hun zin samen. Dus ik denk ook dat het een koppel is

Even wat minder leuk bericht..

Kwam gisteren thuis van mijn werk en zie dat het aquarium op een natte kast staat 😡 , blijkt dat de kitnaad kapot is gescheurd!! Als een gek een boel handdoeken gepakt en alles droog gemaakt. Gelukkig kwam het water er niet heel hard uitlopen dus ik kon rustig mijn strategie bepalen..

Een tijdelijke bak had ik niet dus ik ben snel naar de lfs gereden en heb daar een nieuw aquarium gekocht. Misschien wel de duurste optie maar op dat moment kon ik niks anders verzinnen..

Vissen gevangen en in een emmer gedaan, planten eruit en in een andere emmer. Snel de bodem overgeschept naar de nieuwe bak en deze gevuld met water uit het andere aquarium.

lOf2SV5kR8e3kDB32iy0FkfmPm5cHMMd.jpeg

Filter aansluiten, verwarming erin en even laten draaien. Daarna de inrichting opnieuw gedaan en de vissen erin.

Al met al een heel project, hopelijk hebben de vissen er zo min mogelijk last van gehad en gaan zij ook van de 'herstart' geen last krijgen..

De kapotte bak ga ik opnieuw kitten en wellicht in de toekomst opstarten als 2de aquarium.

Mooi dat je zo gauw kon handelen :thumbs:

ik hoop inderdaad dat je vissen er geen last van zullen krijgen, in het begin goed monitoren, maar ik verwacht geen bijzonderheden.

Succes.

TonHageraats zei:
Mooi dat je zo gauw kon handelen :thumbs:

ik hoop inderdaad dat je vissen er geen last van zullen krijgen, in het begin goed monitoren, maar ik verwacht geen bijzonderheden.

Succes.

+1

Idd minder leuk nieuws, gelukkig wel snel op kunnen lossen zo :thumbs: en een 2e bak opstarten is nooit erg toch 😛
Bakje staat er in ieder geval weer prachtig bij!

Dat is wel even flink balen zeg! Wel een geluk dat je er nog een beetje op tijd bij was. Maar, het ziet er ook wel heel mooi uit in de nieuwe bak hoor!

Bedankt allen!

Een dag na het drama is de rust weder gekeerd! Vissen doen weer lekker hun ding en zo te zien hebben ze weinig last meer van de verhuizing.

Een paar foto's:

hu-e2T85luFGgXEqvLvdpxRSkp7ySSmM.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan