Wat is er nieuw

Aan en uitvoer

Jack Sparrow

Well-known member
Lid geworden
3 februari 2023
Berichten
119
Leeftijd
46
Locatie
Winschoten
Mijn Oase Biomaster aan en uitvoer hulpstukken passen niet bij mijn zelfbouw lichtkap.. daar kwam ik al vrij snel achter.

De manier waarop ik nu de afvoer heb, lijkt mij niet handig ivm het aantal hoeken dat het heeft?
IMG_20230224_175420.jpg


Iemand misschien een idee van hulpstukken en waar deze evt te krijgen zijn?
Of een foto van hoe anderen het hebben.
 
Idd een onhandige situatie . In PVC lijmen tot buiten de bak (tot in de kast) in een voldoende diameter (20-25 ofzo) ,eventueel met afgeronde knietjes .
 
Je zou slang kunnen gebruiken als tussendeel om de scherpe hoeken te vermijden.
Het dikke (verticale) stuk er tussen weg zagen?
Zag trouwens bij wildkamp een 90 graden knie van 16mm
https://www.wildkamp.nl/product/vdl-knie-90-pvc-2x-inwendig-lijm-16-bar-type-a-16-mm/715880
Maar als je zoiets met elkaar wilt verbinden, welk lijm moet je dan gebruiken hiervoor, ivm eventuele giftige stoffen die dit af kan gaan geven?
 
Die griffon wordt ook wel veel gebruikt volgens mij , volgens mij hebben ze die in de bouwmarkten .
Staat bij dat ie mag gebruikt worden voor drinkwatersystemen , dus lijkt me geen probleem .
 
Kun je geen gaten door dat hout boren, en daar je slangen of evt. pvc doorheen leiden?
 
Kun je geen gaten door dat hout boren, en daar je slangen of evt. pvc doorheen leiden?
Dat is zeker de bedoeling Fozzy, maar omdat het hout vrij dik(mag dit nog?..of moet het "enorm" zijn tegenwoordig) passen de meegeleverde hulpstukken natuurlijk niet meer.
 
In dit geval zou ik sterk overwegen een gat in je glaslijst te boren.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan