Aan te bevelen?


Hans D

Active member
Lid geworden
22 januari 2024
Berichten
32
Leeftijd
70
Even boodschappen gedaan voor de inrichting van mijn aquarium. Hout ligt te weken in emmers en de ruimte waar mijn Aquatlantis komt te staan wordt vrij gemaakt.

Misschien staat er het een en ander al geplaatst op een topic.

Ik zou wel eens als beginneling willen weten welke leverancier van vissen en planten betrouwbaar en goed is. Ik heb zelf goede ervaringen bij van Keulen Cichliden in Woudenberg. Veel informatie onder het genot van een kopje koffie en ruime sortering hout, stenen en andere decoratie. Jammer van deze zaak is dat ze ook hengelsportartikelen verkopen. Een ieder mag natuurlijk vinden wat hij wil, maar ik vind vissen altijd een wrede bezigheid. Dit even terzijde...
Deze zaak heeft heel veel Cichliden zoals de naam al zegt en minder vissen waar mijn aandacht naar uit gaat. Ook planten hebben ze niet erg veel. De plaatselijke speciaalzaak Discus verstrekt mij geen goede , dus onbetrouwbare informatie.
Welke leverancier is aan te bevelen?
Ik ben benieuwd
 
Ocean & lake (Renswoude)
Vanmiddag had ik even niets te doen. Even naar Renswoude gereden. Het is maar 5 kilometer vanaf Veenendaal. Mijn bevindingen....? Wat een mooie winkel en wat een ruime sortering. Allemaal super schoon. Mooie sortering waterplanten en vissen. Hier kom ik zeker terug. Bedankt voor de reactie.
 
Je kann ook denken oer wat je nou voor spul uit zo,n winkel hebt gekocht of meegekregen
 
Als je Ocean&Lake al mooi vind, ga dan zeker ook eens naar Utaka in Amersfoort. Heel veel vissoorten. Op woensdag komen vaak nieuwe vissen (en planten) binnen, dus als je een van de dagen erna erheen gaat is de plantenbak vaak nog goed gevuld. Qua hoeveelheid hout en stenen hebben ze minder dan VKC en een kop koffie is niet standaard, maar voor bijzondere vissen ben je daar aan het goede adres.
 
Bij zoo&zo in Ede (volgens mij is dat recent Pet’s place geworden) hadden ze ook een behoorlijke aquariumafdeling, maar ik vond veel vissen en bakken er niet goed uitzien vorig jaar. Hoe het nu is weet ik niet.
 
Bij zoo&zo in Ede (volgens mij is dat recent Pet’s place geworden) hadden ze ook een behoorlijke aquariumafdeling, maar ik vond veel vissen en bakken er niet goed uitzien vorig jaar. Hoe het nu is weet ik niet.
Ik kom daar met enige regelmaat, vooral voor de koffie. ^^' Het is eigenlijk al een paar jaar niet meer zo heel fris, de vissenafdeling. Groot, mooi, maar de waterkwaliteit is niet top. Er wordt onvoldoende gefilterd heb ik het idee. Tel daarbij op dat er telkens vissen zonder quarantaine bij worden gegooid... Vooral uit de linkerhoek van de aquariummuur koop ik niets meer. Hopelijk krijgen ze het daar op den duur weer op de rails.
 
Ik kom daar met enige regelmaat, vooral voor de koffie. ^^' Het is eigenlijk al een paar jaar niet meer zo heel fris, de vissenafdeling. Groot, mooi, maar de waterkwaliteit is niet top. Er wordt onvoldoende gefilterd heb ik het idee. Tel daarbij op dat er telkens vissen zonder quarantaine bij worden gegooid... Vooral uit de linkerhoek van de aquariummuur koop ik niets meer. Hopelijk krijgen ze het daar op den duur weer op de rails.
Daar ook meerdere keren dode vissen in de bakken zien liggen.
 
Als je Ocean&Lake al mooi vind, ga dan zeker ook eens naar Utaka in Amersfoort. Heel veel vissoorten. Op woensdag komen vaak nieuwe vissen (en planten) binnen, dus als je een van de dagen erna erheen gaat is de plantenbak vaak nog goed gevuld. Qua hoeveelheid hout en stenen hebben ze minder dan VKC en een kop koffie is niet standaard, maar voor bijzondere vissen ben je daar aan het goede adres.
Bedankt voor de tip. Ga ik zeker doen. Hier heb ik zeker een ritje Amersfoort voor over..
 
Bij zoo&zo in Ede (volgens mij is dat recent Pet’s place geworden) hadden ze ook een behoorlijke aquariumafdeling, maar ik vond veel vissen en bakken er niet goed uitzien vorig jaar. Hoe het nu is weet ik niet.
Bij Zoozo ben ik geweest. Ik vind het daar een bende. De auaria staan er beroerd bij, er drijven dode vissen in de bakken en het personeel heeft totaal geen vakkennis. We kopen daar al jaren voer voor onze honden, maar voor mijn aquarium ga ik daar niet shoppen. De reactie onderstreept mijn mening over Zooze, zeker nu Pet,s Place is geworden
 

Terug
Bovenaan