Aanbeveling vloeibare plantenvoeding?

  • Onderwerp starter ThanklessMoss
  • Startdatum

T

ThanklessMoss

Guest
Ik heb tot nu toe Ferropol gebruikt een bevalt me goed, maar het is niet bepaald geconcentreerd. Ik heb een 240l bak dus ik verbruik ongeveer de helft van een 100ml flesje.

Ik heb ook compleet geen ervaringen met verschillende merken, en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik probeer een Monte Carlo tapijt te maken zonder C02 en tot nu toe gaat dat prima albeit langzaam.
Gebruik ook kleibolletjes voor nieuwe planten, wat raden jullie mij aan?
 
Oh en ik heb eerder een fles Easy Life Ferro (500ml) besteld. Was al een stuk geconcentreerder naar mocht iemand een andere aanrader hebben hoor ik het graag.
 
En heb ik hiermee wel meteen alle benodigde voedingstoffen?
 
Ferro is zoals de naam doet vermoeden alleen ijzer dus niet comleet.
Je kan dan beter profito nemen.

Of cms+b
 
I
Ferro is zoals de naam doet vermoeden alleen ijzer dus niet comleet.
Je kan dan beter profito nemen.

Of cms+b

Ik ben inderdaad in de war gekomen tussen Ferro en Profito, heb nu het juiste besteld.
 
In profito zitten geen verdere macro elementen, weet niet wat je huidige waardes zijn?
 
Om te bepalen wat er eventueel meer nodig is zijn de waterwaarden handig om te weten.
 
Als je alleen ijzer bij mest zal ik een zakje ijzer kopen en je eigen oplossing maken.
Dan kun je zelf bepalen hoe geconcentreerd je het maakt.
Dat kan trouwens ook met de andere poeders zoals hier al beschreven.

Ik ken het verder niet maar ferro lijkt mij ijzer.
Profito is meer een totaal voeding die niet totaal is.
Bij Profito moet je nog macro stoffen bij mesten vandaar dat het niet totaal is.
 
Om te bepalen wat er eventueel meer nodig is zijn de waterwaarden handig om te weten.

Net even een meting gedaan, dit is momenteel alles wat ik kan meten. Heb al wat meer meetapparatuur besteld maar moet helaas nog binnenkomen.

PH 8.3 (Fatsoenlijke meter) volgens testrip iets van 8