Aangenaam kennis te maken


S

simple_aquatics

Guest
Mijn naam is Jort en ik ben woonachtig in Zuid-Holland.

Na jaren gestopt te zijn met de hobby begon het wel erg te kriebelen.
Inmiddels moet ik bekennen dat in mijn bescheiden appartement alweer vier aquaria staan te draaien.

Mijn interesse gaat daarbij vooral uit naar de dwergcichliden.
Momenteel heb ik een aquarium van 1 meter met als hoofdbewoner de A. Rositae.

Verder 2 aquaria van 80 cm:
- Een kweekbak voor de A. Ortegai "Pebas" met jongen;
- Een kweekbak voor de M. Ramirezi.

Ten slotte heb ik nog een kleine bak van 50 cm met een trio A. Trifasciata die regelmatig kweken, maar waarvoor ik eigenlijk een goed nieuw onderkomen zoek aangezien dit maar als tijdelijk onderkomen bedoelt was.

Graag volg ik de verhalen van medehobbyisten en hoop ik met mijn kennis bij te kunnen dragen aan dit forum.

Naast het kweken van dwergcichliden vind ik het erg leuk om simpele en goedkope oplossingen te bedenken om creatief met de hobby bezig te zijn en daarmee ook te experimenteren. Verder ben ik ook een groot voorstander van een zo natuurlijk mogelijk ecosysteem na te bootsen in het aquarium.

Gisteravond hebben de Ramirezi's eitjes gelegd. In de kweekrubriek zal ik zo goed mogelijk verslag doen over de voortgang van de kweek. In het verleden in een drukker aquarium lukte het de ouders niet de kleintjes groot te brengen. Hopelijk slagen ze er in hun eigen kweekbak wél in. Fingers crossed dus!!
 
De gezelschapsbak:

Gezelschapsbak.jpg



Aquarium met de A. Ortegai:

A.ortegai pebas-kweekbak.jpg


Kweekbak voor de M.Ramirezi (die fles is een experiment en heeft CO2 erin):

M.Ramirezi-kweekbak.jpg



50 cm aquarium met de A. Trifasciata:

A. trifasciata-kweekbak.jpg
 
Welkom op het forum.
 

Terug
Bovenaan