Wat is er nieuw

Aankoop nieuw aquarium wat doen met interne filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter dice
  • Startdatum Startdatum
D

dice

Guest
Beste leden

Ik krijg dinsdag 02-08 me splinternieuwe rio400 met meubel in doos binnen maar ik twijfel een beetje wat ik met het filter ga doen

Laat ik het filter zitten en verkoop me eheim 1700 liter xlt 500 watt of verwijder ik het filter en zet ik me pot filter er onder

Ik ga er geen achterwand inzetten maar dit met schoolbordverf zwart maken buitenzijde en ik heb zeer grote stukken hout klaar liggen en klein beetje plant

Me visbestand ben ik nog niet over uit zowiezo grote school kardinalen en cory,s voor de rest nog geen idee

Dus graag hoor ik jullie bevindingen en ervaringen kwa filters

Me pot filter had ik op me oude rio 400 staan maar me glas was niet mooi 2ehands gekocht maar kwa filter vakken enze ideaal en veel liters En ingebouwde verwarming ideaal

Alvast bedankt rick

Je hebt dus al een bijzonder mooie buitenfilter. Voor ons zou de keuze makkelijk zijn > eruit met dat binnenfilter.
Verwijderen kan eenvoudig door met een fileermes de dotten kit voorzichtig door te snijden.

Ja klopt dit buitenfilter bevalt mij super goed en heb alles klaar liggen om het filter teverwijderen maar omdat de bak hagel nieuw is ben ik toch stiekem wel beetje nerveus om zoiets teverwijderen haha en dus met dubbel gevoel zit mss ivm nooit eerder gedaan en bang voor schade op me glas

Alvast bedankt voor je berichtje

Zoals aangegeven door Mascha&Ivo gaat het filter eruit echt heel makkelijk. Gewoon met een dun mes de kit doorsnijden. Met een sterke draad zou het ook kunnen.

Heb ik met mijn vision 180 ook zo gedaan.

Weg met die binnen filter.
Zeker als je een super goede filter hebt staan.

Heey marcel bedankt voorr je berichtje ja ik heb een lang fileer mes klaarliggen en een ruiten krabber van me werk dit moet voldoende zijn denk ik en idd het filter is idd super 🙂

Heb wel begrepen dat dit een klus is waar je geduld voor moet hebben maar dat komt wel goed

Mvg

Er zitten volgens mij maar vier dotten kit aan beide zijde. Je kunt ze vanaf de buitenkant zien zitten.

Als je eerste de bovenste dotten losmaakt, heb je gelijk meer speling voor de onderste. En dan is het appeltje eitje 😀

Dank je sanneke voor je berichtje dat is mss wel een goede tip ja want dan kan k mss de bak lichtjes kantelen idd

Mvg

Ja zeker ik ben dit aquarium al een tijdje gewent de rio 400 maar nu 1 zonder krasjes en waas enze

Mss ga ik een fotoalbum maken alleen ik snap totaal niet hoe de foto,s plaatsen 🙁

Doe het wel met beleid. Je moet niet doorschieten met het mes de kitrand van het glas in. Dat had ik gister bijna...

Rubz zei:
Doe het wel met beleid. Je moet niet doorschieten met het mes de kitrand van het glas in. Dat had ik gister bijna...
Dus is de snijrichting het best weg van de dichtstbijzijnde ruit 😉

Rubz zei:

Nee idd heb alletijd en ga er rustig voor zitten enze

zelf heb ik het eruit gehaald met zo'n hele dunne japanse zaag (zo noemen ze dat geloof ik) kwestie van rust en geduld, maar dat komt wel goed zo te lezen 🙂

dice zei:
Ja zeker ik ben dit aquarium al een tijdje gewent de rio 400 maar nu 1 zonder krasjes en waas enze

Mss ga ik een fotoalbum maken alleen ik snap totaal niet hoe de foto,s plaatsen 🙁

Zie: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1011307

Je kunt de foto's ook uploaden op ��n van de vele uploadsites zoals Imgur.com en dan moet je de 'Direct Link' plaatsen tussen

Bedankt voor de info ludger en richard het gaat wel goed komen 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan