Wat is er nieuw

aanpassen beplanting

• Onderwerp starter Onderwerp starter flecha
  • Startdatum Startdatum
F

flecha

Guest
Hallo,
ik ben nieuw hier op het forum en heb al direct een vraag naar de meer gevorderden, u dus. Ik zou graag de beplanting van mijn aquarium willen aan passen maar ik weet niet juist hoe (welke planten). Want er zijn 2 plaatsen die me niet aanstaan en zou willen veranderen nl de plant rechts voor en deze die haast overbelicht is aan de linker zijde. Ik moet erbij vermelden dat de bak nu zo ongeveer een maand en half draait, maar toch staan deze twee me niet echt aan. Te veel van het goede qua diep ingesneden blad of te veel gelijkenis.Elke voorbeeld is welkom, als je een plant voorstelt dan moet wel even gaan googlen want ik ken ze niet bij naam dus even zoeken dan.

776645_0_82_flecha_s_aquarium.jpg
[/img]

Dank u
groetjes flecha

Ik denk dat de plant waar je het over hebt eikenbladvaren is en vind het zelf idd zo ook geen fraai zicht en misschien kan je er 1 kado doen aan iemand bv.
Zo met het hout in het midden wordt je bak zo in twee�n verdeeld en is voor het zicht ook niet ideaal dus misschien is het hout naar rechts verplaatsen een optie?

Dank u dat hout kan ik niet meer naar rechts verplaatsen want het komt daar al tegen de zijruit en ook het hout blijft drijven en zit nu gewoon onder dwarse versterking van de bak die u ook deels ziet op de foto. Als ik die meer naar links zou plaatsen dan moet ik een manier zien te vinden om het toch onder water te houden.

Hoe lang heb je het hout er al in? Hout moet namelijk eerst 'inwateren' oftewel zich volzuigen met water alvorens het zal zinken.

~ Ivo

Ik heb dat hout toch al in een metserskuip laten liggen gedurende zeker een maand. Men heeft me gezegd dat het een houtsoort is die uit Thailand komt maar welke dat weet ik niet. En het is zeer hard hout want ik heb stevig moeten zagen om het in mijn bak te krijgen.

Bepaald hout moet echt heel lang inwateren,heb zelf een stuk wat na 3 maanden in een ton nog bleef drijven en heb er een steen aan vastgemaakt om het op z'n plek te houden.

Als je het bv met de andere kant naar rechts zet kan het meer naar de hoek want zo te zien steken de takken daar minder ver uit,anders afknippen/zagen maar is aan jou natuurlijk of je dat ziet zitten...

Ik denk dat het geen goede optie is omdat ik de achterzijde eraf gezaagd heb omdat het blok te groot was. Het staat nu met de rug zonder takken tegen de achterwand als ik het dan omdraai dan gaat het niet meer mooi zijn want dan zijn de takken van de voorkant naar achter gericht en heeft het geen mooi zicht meer.

En als je wat nu naar onder gericht is naar boven draait? Met de klok meedraaien zeg maar. Dan heb je de dezelfde kant voor en niet het afgezaagde stuk.

Als de onderkant niet mooi is kan je er mos of een plant op laten groeien.

Ik heb hier nog een paar foto's van dat hout
818284_0_82_dscn3045.jpg

Ik weet niet of je hier ziet dat ik er een open gerolde mosbol op gelegd heb links tussen de takken en rechts dat kleine pluisje dat deelq omhoog staat.

het hout stopt juist boven die rode plant en komt niet tot op de bodem

631521_0_82_dscn3036.jpg

bij dit alles moet ik wel zeggen dat het een bak is van 1,5x0,70x0,50 LHB

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan