Aanpassen led verlichting Fluval Edge II

F

Froggies

Guest
Ik heb een paar maanden mijn fluval Edge II ingebruik. De verlichting is wat magertjes en ik had het idee om extra led's erbij te plaatsen.
Op internet flink aan het zoeken geweest waar kan ik wat en mogelijk het juiste kopen. Dit is gelukt bij een prima webwinkel, met super service. Ik had een probleempje en ik wordt netjes op zaterdag door de eigenaar gebeld en probleem was verholpen, wie heeft die service?

Mijn pakketje is binnen gekomen zal straks in volgorde foto's posten.
Alles uitgepakt en eventjes proef gedraaid, was wel een werkje om programma in te voeren maar geduldig is dit gelukt. Ik had gedacht dat de programma's van kitelight op de mijne zou werken, helaas ziet exact hetzelfde uit maar software is anders.
Wat mij opviel ik kan per minuut instellen bij kitelight per half uur.
Mijn tijdtabel ge�pload en proef gedraaid, het werkt dat was het makkelijke deel.
De mensen die de Edge kennen, je hebt erg weinig ruimte om te werken en ik wilde graag alles onder het zwarte kapje gemonteerd hebben en zoveel mogelijk led's eronder proppen.
Dit is gelukt en ik ben tot nu toe te vreden alleen afwachten of het ook zo blijft werken.
Aan de voorkant met u profiel een ophanging gemaakt zodat de blauwe en de RGB led hierin kon plaatsen, tussen de bestaande led-lampjes en filter 2 heldere witte geplaatst.
Nu wil ik de bestaande lamp ook op de controller aansluiten zodat stopcontact en tijdslot vrijkomt.
Alle Aluminium onderdelen zwart gespoten en verlijmd met een 2 componenten lijm.
De led lampjes heb ik met dubbelzijdige tape in de u profielen geplakt en dat is afwachten of het houd, ze zullen er niet uitvallen om dat de uiteinden behoorlijk klemmen.
De ruimte tussen filter en bestaande lamp was lastiger, dit is opgelost met een beugeltje en een kunststof plaatje.
Nu afwachten of de uitbreiding het gewenste resultaat oplevert.
Heb nu met de controlera wel een mooie opgaande "zon" en avondschemer plus volle maan.
Programma zal ik nog wel eens aanpassen tot het helemaal naar wens is.
 
Klinkt super handig van je! ben benieuwd naar de foto's.
 
sP1l8hCO8Xl1cIMtqsb2EuoHoYlOEVIM.jpeg


Dit is het bestelde.
 
bUNfZI4JDruF3nqcZf7lpIdHifrduVRf.jpeg


Alle aluminium onderdelen zwart gespoten.
 
a6dqUdskss39ImYPsGqmvqqu7TVVXbi_.jpeg


De bestaande situatie
 
gaTGBp-Pv3a3_fM2Wmrw5WapYky1zmoe.jpeg


Alles gemonteerd en het werkt :)
 
Deze foto had er nog tussen gemoeten, de leds gemonteerd in de strips.

kVAyY4scvuQXzncxdOaUJvNbog8OCo4r.jpeg

Voorkant

kVAyY4scvuQXzncxdOaUJvNbog8OCo4r.jpeg

Achterkant
 
jHLWgSHoQpkMdqXRxeJHHrtouQw21Pzx.jpeg

Zo ziet het eruit alles alles aan is.
 
Knap gedaan,ik krijg net met veel moeite een tl buis geplaatst! ;)
 
Op het moment ziet het er zo uit om 0:00hr gaat alles uit.
YkX6JhWPzVyFOfbXWrvPtrdZ-kHgbViR.jpeg
 
285171_0_82_tijdpath1.jpg

Van 0:00hr tot 12:30hr

463133_0_82_tijdpath2.jpg

Van 14: tot 23:30hr
 
Vraagje: waarom zoveel tijden geprogrammeerd?

van alles 10, naar alles 15 (5min), naar alles 20 (5 min), naar alles 30 (5 min).....
Dat kan je ook bijna hetzelfde doen als van 10 naar 30 in 15 minuten.

maar zo heb je wel veel controle, maar of je dat gaat merken...

Verder heel gaaf gemaakt. Heb zelf ook een Fluval Edge 2 en de LED verlichting is inderdaad wat slapjes. Daglicht lijkt wel fel, maar heb niet het idee dat het superveel licht is. En jammer dat je zelf nachtlicht moet aanzetten steeds met het knopje. Het had ze nauwelijks extra gekost om dat "programmeerbaar" te maken.
 
Klopt helemaal, ondertussen de tijden aangepast, moest ergens beginnen. Werkt heel mooi moet ik zeggen.
Super eenvoudig te programmeren zal hier en daar nog wel wat aanpassen.
In de tropen gaat de zon op en onder binnen een half uur dus dat heb ik een beetje aangepast.
Ik vond ook eigenlijk wel achterlijk, dat je met de hand nacht en dagverkichting moest schakelen, ik had eerlijk gezegd verwacht dat je dat kon instellen.
Dus wilde eerst een soort tijdklok installeren die dat deed, tot ik de controler ontdekte, nu werkt het echt mooi.
Die speciale tijdklok was net zo duur als controler dus keuze snel gemaakt.
 
Terug
Bovenaan