Aanraders granulaatvoer?


Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Berichten
3,606
Leeftijd
36
Locatie
Bennekom
Hola.

Welke typen granulaat raden jullie zoal aan? Ik zoek korrelspul van goede kwaliteit, voor gebruik als hoofdvoer maar ook goed genoeg om kindervisjes mee op te kweken. :)

Momenteel gebruik ik Sera Immunpro (= hetzelfde als hun discusgranulaat) en Tetramin mini granules. In principe voldoen ze aardig. Zo af en toe moet een mens echter iets te zeuren hebben:

- De immunpro lijkt qua samenstelling goed maar ik vind hem snel uit elkaar vallen tot een hoopje "niets". Onhandig als het voer langere tijd beschikbaar moet zijn. Bijv. in de bak met babykreeften die langzaam eten.

- De tetramin blijft veel langer intact en wordt goed gegeten, echter zit daar minder eiwit in en geen toegevoegde vitamine C. Nu weet ik niet zeker of vit. C een essentiële voedingsstof is voor vissen en kreeften....

Ik vraag het ook omdat ik simpelweg te veel potjes heb staan met van alles. Als er een alternatief is voor het genoemde dan ben ik daar wel benieuwd naar. :)


IMG_20190828_022114.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor jonge visjes is granulaat vaak te grof tenzij je hele fijne hebt. Zelf gebruik ik voor de zeewaterbak de granulaat van HS en die bevalt prima en is in no time op.
 

Terug
Bovenaan