Wat is er nieuw

Aanschaf advies gevraagd; Dennerle?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tomerus
  • Startdatum Startdatum
T

tomerus

Guest
Na lang weggeweest te zijn uit de hobby wil ik de draad weer oppakken. Ik ben erg gecharmeerd van de Dennerle Scapers Tank met 55 liter inhoud. Een open aquarium spreekt mij erg aan omdat ik dan wat meer kan spelen met de inrichting.

Nu wordt de dennerle scapers tank in een set aangeboden en kun je de bak ook los kopen en zelf inrichten.
Mag ik jullie vragen of er iets mis is met de set zoals deze aangeboden wordt of kun je bv beter een andere lamp apart kopen?

Het aquarium moet voornamelijk dienen als plantenbak en wil echt een minima aan vissen houden.

Graag jullie advies en alvast bedankt 🙂

https://www.aquarium-enzo.nl/aquari...7706.html?search_query=Dennerle+55&results=44

Ik heb de dennerle 60 (zie foto) voor 65,- nieuw gekocht via een webshop zonder pomp en verlichting, de pomp heb ik een eheim 2224 voor gekocht en de verlichting van wish.com.

Ik vind de webshop van jouw link erg duur en zou zeker nog even verder zoeken naar ene goedkoper alternatief

cube-tijgergarnalen-okt2018.jpg

Ik heb de dennerle 60 (zie foto) voor 65,- nieuw gekocht via een webshop zonder pomp en verlichting, de pomp heb ik een eheim 2224 voor gekocht en de verlichting van wish.com.

Ik vind de webshop van jouw link erg duur en zou zeker nog even verder zoeken naar ene goedkoper alternatief

Dank je. I vind m ook pittig in prijs maar zie m nergens goedkoper eigenlijk in een set.

Dank dank.. Kan iemand vertellen wat een prima verlichting is voor erboven?

Ik heb 'm zelf ook maar vind eigenlijk de 'standaard' versie iets wat basic.Het licht en filter zijn geschikt voor eenvoudige planten.
Wil je echter veel planten dan word het hang-on filter filter wat aan de krappe kant, net zoals het licht.

Even in het archief gedoken voor een foto:
Links is een pic van mijn scapers tank met de originele configuratie, alleen met een ander filter. Eheim Xperience 150.
De pic rechts is dezelfde scapers tank maar heb de standaard Scapers Light vervangen met een goedkope Chihros 45RGB.

scaper.png

Cornelius dank je wel! Ik vind je bak prachtig! Sterker nog ik wil eigenlijk precies hetzelfde 🙂 Mag ik naar de link vragen van de led lamp?

Cornelius dank je wel! Ik vind je bak prachtig! Sterker nog ik wil eigenlijk precies hetzelfde 🙂 Mag ik naar de link vragen van de led lamp?
https://tinyurl.com/yxsguxng

Weet niet of dit met een EU plug is, Anders moet je even verder zoeken naar Chihiros RGB.
edit: In NL zijn er ook wel zaken die ze verkopen alleen gaat de prijs dan richting de 100 euro

Laatst bewerkt:
Ik heb de mijne (50 L) laatst verkocht, omdat ik hem vrij snel te klein vond, eigenlijk al bij aankoop, maar mijn man wilde niet groter. 🙂 Heb er 2,5 jaar veel plezier van gehad, het is een heel mooi aquarium. Alleen wel voor de allerkleinste visjes, Borarasjes, Heterandria formosa etc. Maar je kan er leuke dingen mee doen en staat dan echt heel mooi in je kamer. Vond het altijd een soort groen edelsteentje. 🙂

Het lijkt wel of er 2 versies zijn? Soms zie ik 50 liter voorbij komen en dan weer 55 liter. Is er later wellicht een nieuwere versie uitgekomen?

Ja, het schijnt dat je 2 versies hebt. 45x31x36 cm en 45x36x34 cm. De 1 is dus wat dieper dan de ander. Maar dat maakt niet zoveel verschil

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan