Aanschaf advies voor een beginners aquarium met gelimiteerde ruimte


Bas.T

New member
Lid geworden
4 april 2022
Berichten
2
Leeftijd
28
Hallo,

Ik heb na vele jaren zoeken en twijfelen de knoop doorgehakt en wil graag beginnen met de aquarium hobby. Ik loop hierbij alleen gelijk al tegen wat problemen aan, het uitzoeken van een mooi beginners aquarium. De ruimte die ik beschikbaar heb voor een aquarium te plaatsen zou in de lengte maximaal 50-55 cm zijn. Nu had ik al 2 bakken gezien, echter hebben beide voor mijn voorkeur eigenlijk een net te hoog meubel. Ik had de Oase styline 85 of highline 125 op het oog, echter hebben beide een kast die +/m 1 meter hoog is, waarbij ik liever een kast zou hebben die rond de 70-80 cm hoog is zodat hij redelijk op dezelfde hoogte is als mijn bureau. Zijn er mensen die misschien alternatieven kennen of misschien passende meubels voor bovenstaande aquaria die iets minder hoog zijn? Ik had laatst ook al de Juwel lido 120 gezien maar die past net niet in de lengte helaas, hiervan was het meubel ook op een mooie hoogte.

Ik had ook nog de Lido 100 gezien maar het lijkt er op dat die niet meer gemaakt/verkocht wordt, ik zie wel de aquatlantics tower 96 pro al weet ik niet hoeveel vrijheid dit geef aangezien de lengte vrij smal is. Ookal is de tank redelijk hoog.

Ik hoor het graag!
 
Laatst bewerkt:
of je laat een aquarium bouwen naar eigen wens, hebben wij ook gedaan met al onze bakken (13 stuks) bij Van Wolferen aquariumbouw https://www.aquariavanwolferen.nl/# ben er uitermate tevreden over, enig minpuntje is de communicatie die soms wat traag gaat. En dan kun je er zelf elk gewenst meubel bij kopen uit een meubelwinkel (geen ikeameuk kopen want dat is bordkarton)
 
Ik echo de ervaring m.b.t. het tempo van de communicatie. V. Wolferen bouwt op het moment als het goed is mijn aquarium. (Bevestiging van order nooit gekregen) en het orderproces duurde ook al bijna een maand.

Verder wel een vriendelijke kerel, tot dusver.
Als de bak er goed uitkomt zal ik hem niet afraden aan anderen. Bezorgt nog thuis, ook. Meeste hobbybouwers doen op zijn best tot aan de deur levering, plaatsen is zeldzaam.

Je kan natuurlijk ook een aquarium zonder meubel kopen en op marktplaats een mooi tv meubel opsnorren.
 

Terug
Bovenaan