Wat is er nieuw

aanschaf nieuw aquarium

TessaPrincessa

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2011
Hallo iedereen,
Ik wordt gek van mijn 45 liter aquael aquarium. Met het aquarium zelf is niks mis maar de lamp die erbij hoort gaat ieder half jaar kapot (geen garantie, geen winkel in de buurt die de lamp verkoopt, niet online te bestellen en er past geen andere lamp in.
Nu ben ik dus op zoek naar een ander aquarium want mijn aquael wordt een dure grap.
Ik ben zelf al een tijdje aan het rondkijken op internet maar vroeg me af welke sites het beste zijn en welke merken en zo dus de beste optie leek mij jullie om advies vragen.

mijn eisen voor mijn nieuwe bak zijn
minimaal 45 liter
maximaal 55 liter
goedkoop
met verlichting (die goed werkt)
en een deksel

kunnen jullie mij helpen?

Groetjes Tessa

Idd ik zag een superfisch met Led verlichting laatst zag er best leuk uit

hoi, weet niet waar je vandaan komt maar heb hier net vorig weekend mijn superfish 60 liter bakje leeg gemaakt ivm grotere bak.
compleet met onderkast, maar mag ook zonder. kan ook versturen.
indien het je wat lijkt of meer wil weten stuur me maar een pb.

hoop dat ik dit zo mag zeggen en dat het niet onder reclame valt 🙁

Bedankt iedereen voor de antwoorden 🙂
ik denk dat ik voor de rekord 600 wil gaan, omdat ik echt een nieuwe wil, alleen nu vraag ik me nog iets af, ik heb op verschillende sites gekeken en ik zie verschillende afmetingen staan; 61x31x36 en 60x31x42
welke is de juiste?

mijn vader heeft hem trouwens goed gekeurd, dus ik hoop stiekem dat het de die van 60 liter is, dan kan ik ook wel om de rekord 800 gaan zeuren, als die dan 80 liter is P:

Waar heb je ze zien staan? De rekord 600 heeft als afmeting ca. 60x30x40cm, ca 70liter. Is net wat hoger als de andere.
Ik heb de andere ook gehad, en vindt dit net wat aangenamer. Wel heb ik mn filter eruit gehaald en externe geplaatst.

Groter is altijd beter, maar het moet qua plaats en financieel kunnen.

bedoel je dan de rekord 600?
de plaats is het probleem, de vraag met een grotere (bijvoorbeeld als ie 80 liter was) is of mijn kast plus aquarium niet naar beneden zouden vallen, mijn houten vloer vind het niet zo leuk.

Ik weet niet wat voor kast(je) het aquarium op komt te staan? Maar inderdaad zou je het gewicht wel mee moeten nemen in de beslissing. De 800 weegt je al snel weer 20 tot 30 kilo extra, ook afhankelijk van de inrichting.

De kast houd het wel, maar de vloer niet. Het is namelijk de kast die zo enorm zwaar is, (minimaal 4 man nodig om hem op te tillen P🙂 het is een hard houten kast.
Zijn je ervaringen met de Rekord 600 wel goed? want dan denk ik dat dat hem wordt (als ik het goed heb, al 15 liter meer dan dat ik nu heb)

Zou voor een 60 x45 x 35 kijken.
Is mooier dan de 60 x 30.

En hoezo,houten vloer???
Die kan dat toch wel hebben?

Die kast,zweeft die dan?

Een houten vloer met houten balken,kunnen zeker 1000 kg,Langs de muur hebben,hoor.

Zeg 70 cm van de muur af ,ong 600 kg per balk.

Bevalt prima, kijk maar in mn album 70 liter, draait net een paar maand nu denk ik.

bertus, mijn kast is zo enorm zwaar, maar stiekem denk ik dat mijn vader het als excuus gebruikte omdat hij zeker wilde weten dat ik goed met mijn aquarium zou om gaan qua water morsen tijdens het verschonen, en dat hij zeker wilde weten dat ik niet allemaal geld in mijn hobby zou steken terwijl die misschien zo over zou zijn, sinds ik een opleiding met biologie doe neemt hij mij veel serieuzer en we gaan waarschijnlijk donderdag kijken naar een nieuw aquarium,
zelf denk ik dat ik de juwel 600 erg mooi vind (bij Albert gekeken) maar in de winkel kijk of er ook een 60x45x35 aanwezig is, dan trek ik mijn conclusie over welke ik neem
bedankt voor de hulpt

ik vind de 60x45 minder mooi dan de rekord 600 ik ga natuurlijk een soortgelijke in het echt bekijken maar hoop stiekem dat ik van mijn vader toch de rekord 800 mag. Ik heb mijn vader een mailtje gestuurd met welke aquaria ik wil, als ik weet welke ik mag laat ik het horen. We gaan waarschijnlijk donderdag naar de winkel maar dan moet mijn vader wel eventjes zin hebben om 80 kilometer te rijden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan