Aanschaf Oase Highline 300


Rob0860

Member
Lid geworden
16 januari 2006
Berichten
20
Locatie
Almere
Ik heb een vraag, ik wil graag de Oase Highline 300 aanschaffen

Maar zit met een vraag over de pomp/uitlaat

Onder in de kast komt het filter de staan, Biosmaster 600, er is dan een buis zichtbaar in het aquarium, waardoor het water naar de pomp loopt
Dus in de bodem zit een gat, daar steekt een buis uit, onder het aquarium staat dan de pomp

Echter ik wil graag ook garnalen in de bak, maar ben bang dat deze door de buis mee worden gezogen het filter in

Heeft iemand daar een oplossing voor?

bvd
gr Rob
oase-highline-optiwhite-300-set-eik.jpg
 
Er zijn korfjes te koop die je op de instroom kunt zetten zodat er geen kleine dieren etc naarbinnen kunnen.

Screenshot_20230123-111557_Free Adblocker Browser.jpg

Dit soort dingen.
 
Is toch ook een filter, rechts in de hoek?
Haal je dat eruit?
 
Deze lijken me te kort maar dat kan gezichtsbedrog zijn.
Ik bedoelde het meer als voorbeeld, niet als exacte oplossing. De afbeelding lijkt geen foto te zijn!? Dus geen idee of dit exact is wat de ts straks heeft staan en wat er bijv. van die instroom afgehaald kan worden.
 
Ik heb zelf een highline 300. Het aanzuigbuisje is gewoon een los onderdeel wat je erin duwt. Je kunt dus ook altijd van een zelfde diameter buis iets maken. Zo'n kant en klare opzet korfje is het makkelijkste.

Tip: geen idee of je de pomp al hebt gekocht, en geen idee wat je plannen zijn. Maar ik heb hem draaien op een biomaster 850. Meer capaciteit en mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Heb zelf ook een oase bak gehad met filter.
Wat je kan gebruiken is twee sponsjes die je ook gebruikt in je voorfilter,schijnt goed te werken !
Succes hoor !
Gr.Loef
 
Goedemorgen, dank jullie wel alvast voor de informatie, ik er verder mee
gr Rob
 

Terug
Bovenaan