Wat is er nieuw

Aansluiten osram evsa 2x24W T5

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bart_81
  • Startdatum Startdatum
B

Bart_81

Guest
Hallo allemaal. Hier een vraagje van iemand die probeert technisch te zijn maar dit in werkelijkheid niet is. Ik heb een zelfbouw lichtkap gemaakt, hierin komen 4x24W T5 lampen. Deze wil ik graag met een flora mate, via de evsa's, kunnen aansturen.
Ik heb 3 osram evsa's. Twee ervan sturen allebei enkel ��n lamp aan en de andere stuurt de andere twee lampen aan. Dit is dan ook een 2x24W evsa. Deze vraag gaat enkel om de laatste evsa, dus de 2x24W.
Ik heb zo'n beetje alles ge�nstalleerd nu, alleen werkt de ballast die twee lampen aanstuurt niet goed. Dit wil zeggen, hij heeft zoals ie nu aangesloten is, wel ongeveer een halve dag gewerkt maar gingen de 2 lampen die hij aanstuurt op een gegeven moment flikkeren en daarna doofden ze beide. Alsof de ballast soort van overbelast begon te raken ofzo. Waarna hij in z'n bescherming is geschoten. Waarschijnlijk is de oplossing vrij eenvoudig.
Zouden jullie misschien jullie wijze elektra blik over de foto's kunnen laten vallen en mij uit de brand helpen???!!

Jullie worden ernstig bedankt!!

http://www.mijnalbum.nl/Album=FRECHEED#KPMXX4FW
 
Ik kan op de foto niet helemaal zien hoe je het vsa hebt aangesloten,
Maar ik zie dat je op de foto 1 bruine draad hebt loshangen?
Je kunt de kroonsteen ook beter vervangen door een wago lasklem geschikt voor soepele draad.
Sowieso moet je een vsa eigenlijk niet aansluiten met soepel draad maar massieve koper draad
Mijn vermoeden is dat je in de kroonsteen of het vsa een slecht contact hebt,
En als 1 lamp niet werkt bij een evsa zal de andere ook niet ontbranden.
 
Is ook lastig,he, met soepele draad.
Lastig om die er nu weer uit te krijgen.
 
Die losse bruine draad is wat misleidend geef ik toe. Ik was een aantal opties aan het proberen. Ben hierover nog wat aan het sparren geweest met anderen en heb inmiddels waarschijnlijk het probleem wel achterhaald. Ik gebruik overigens waterdichte T5 doppen van arcadia en daaraan zit nu eenmaal bedrading zonder massieve kern. Ben vanavond jammer genoeg niet in de gelegenheid om iets te veranderen maar zal morgen hopelijk de juiste manier vinden. Bedankt dat jullie de moeite namen te antwoorden
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: middag
      Terug
      Bovenaan