Wat is er nieuw

Aansluiten RGB led op TC 420

  • Onderwerp starter Onderwerp starter manfrozaandam
  • Startdatum Startdatum
M

manfrozaandam

Guest
De controller doet het maar de strip niet. Op internet staat als aansluitschema
R(ood): kanaal 1
G(roen): kanaal 2
B(lauw): kanaal 3
Zwart: V+
Helaas heeft de mijne in plaats van groen een geel/groene draad, normaal in elektra hier aarde, maar in China wellicht niet.
Voeding is 24V/3 Amp en die zit op de plug ingang.
Wat is het probleem?
1. Led is stuk
2.Voeding moet aan de draadkant (dat betekent plug eraf knippen)
3.De groen gele draad is eigenlijk de zwarte draad?
 
Heb je, nadat je het programma naar de controller hebt geladen, in de controllermenu het programma aangepast.
dwz, Run mode op On?
 
Heb je, nadat je het programma naar de controller hebt geladen, in de controllermenu het programma aangepast.
dwz, Run mode op On?
ja
 
Kan je op de strip niet zien hoe de draad verbonden is?

bvb:

5-Pcs-Rgb-Led-Strip-Connector-4-Pin-5050-10-Mm-Kleurrijke-Led-Tape-Licht-Connector.jpg
 
Voeding is 24V/3 Amp en die zit op de plug ingang.
Nou hoop ik dat ik je verkeerd begrijp maar de plug ingang op de tc 420 is voor 12 volt bij mijn weten :juggle:
De 24 volt zit aan de aansluitzijde led balken
b38903505a76f130579a069f1adf92929271b09d.jpg
is wel van hvp controller maar is de zelfde als de tc 420
 
Nou hoop ik dat ik je verkeerd begrijp maar de plug ingang op de tc 420 is voor 12 volt bij mijn weten :juggle:
De 24 volt zit aan de aansluitzijde led balken Bekijk bijlage 309639 is wel van hvp controller maar is de zelfde als de tc 420
Ja daar was ik al achter, op de plugingang doet de tc420 het niet, heb stekker eraf geknipt. De dimmer doet het, maar de ledstrip niet.
 

Bijlagen

  • 20201011_131136.jpg
    20201011_131136.jpg
    130.5 KB · Weergaven: 112
Kan je op de strip niet zien hoe de draad verbonden is?

bvb:

5-Pcs-Rgb-Led-Strip-Connector-4-Pin-5050-10-Mm-Kleurrijke-Led-Tape-Licht-Connector.jpg
Bedankt ben er nu achter dat geel/groen blauw is maar in principe moet het verwisselen van de kleuren op de kanalen niet veeluit maken voor het wel of niet branden van de leds lijkt me.
 
Aan de ledstrip aansluitingskant kan je, wanneer je goed kijkt altijd zien welke draad waarvoor dient. Bij de plus staat ook inderdaad een plusje en bij de aarde draad een min. Je kan dus zien welke kleur daar aan vast zit. Wanneer je dit weet is het even uitproberen welke kleur naar de overige rood, blauw en groen aansluitingen gaan.
 
Bedankt ben er nu achter dat geel/groen blauw is maar in principe moet het verwisselen van de kleuren op de kanalen niet veeluit maken voor het wel of niet branden van de leds lijkt me.
Klopt zolang de plus en min maar goed zitten kun je op ieder kanaal je aansluiting maken.
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: aquariumland... is dat die ook wel is op marktplaats adverteren?
      Terug
      Bovenaan