Wat is er nieuw

aansluiting osmose-apparaat op waterleiding

LucM

Well-known member
Lid geworden
7 november 2015
Beste allemaal,
ik vond een snelle manier om een osmoseapparaat aan de waterleiding te koppelen en weer los te koppelen.

Ik heb een osmoseapparaat van Aquariopure. De aanvoerleiding naar het app. (witte slang)is te fixeren op het koppelstuk naar de toevoerkraan en zit er dan ook muurvast op.
Daardoor raakt bij koppeling aan de kraan die leiding steeds in de knoop of het is toch een heel gedoe om het anders te krijgen. Loskoppelen is weer hetzelfde gedoe maar dan omgekeerd.En voor de leiding zelf is het ook niet goed.

Een dubbele kraan (Bertus!)zou inderdaad een oplossing kunnen betekenen maar ik vond dit:
Een gewoon schroefstukje van Gardena (bij het tuingerief)op de leidingkraan. Op de aanvoerleiding van het osmoseapparaat een koppelstukje van Gardena (productnr 2917-26)met 3/4" uitstroomdraad schroeven (ipv rechtstreeks op de kraan. De twee kan je nu moeiteloos vastkoppelen en losmaken en zo is een dubbele kraan niet meer nodig.

141367_0_82_kraanoplossing.jpg

Ik vind hier allicht het warme water niet mee uit maar ik wil dit toch graag delen met anderen die ook moeite hebben om hun osmoseapparaat aan- en af te koppelen op de waterleiding.

Het volledige typenummer van het tussenstukje:
2917-26.952.01/2014.

grts
Luc

Ja, handig als je een enkele aansluiting hebt.

Hier zit daar de wasmachinekraan op.

En JIJ met een Y stuk had je ook een extra kraan kunnen zetten.
Hoef je niet telkens af te koppelen.

Handig maar je informatie is niet helemaal compleet 🙂

Een handig Aquamedic nummer = U700.25-6

Tom,
een aquamedic nr?? Wat is dat?

Bertus,
laat jij dan het osmoseapparaat voortdurend op de kraan aangesloten? Heb je dan constant osmosewater nodig? En misschien heeft Gardena wel zo'n dubbele "koppeling" om op je ene kraan te steken?

Ik heb zelf een y stuk uit de muur laten komen en hier twee kranen op aangesloten. Een voor de wasmachine, de andere voor het osmose apparaat.
Zo kun je alles mooi laten hangen en aangesloten laten. Geen lucht in het systeem. Geen bacterien.
Ik gebruik het ook voor de koffie machine, dus het moet wel hygienisch blijven.

Kraantje openen en filteren maar.

Kan het afvalwater terug omhoog de afvoer van de wasmachine in ?
En hoe is er voor een afslag te zorgen als de emmer/jerrycan vol is ? of moet je dit gewoon timen ?

Ja, ligt eraan hoe hoog hij hangt. Bij mij op 1.60 m en de afvoer op 0.90. cm.

Hoelang hij open blijft moet je zelf even uit dokteren.

Ik heb hem op de wasbak aangesloten en het apparaat eronder staan. De slang gaat hier ook de wasbak in en dat geeft geen problemen hier.
Je kan na 1x wel ongeveer zelf in de gaten houden of de emmer/jerrycan vol is.

Haha, zie nu pas dat dit jouw vraag is. Je had anders direct hier van de week kunnen kijken hoe ik het heb 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan