Wat is er nieuw

Aantal vragen t.a.v. mijn nieuw ontvangen co2-systeem.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tjeerds
  • Startdatum Startdatum
T

Tjeerds

Guest
Vandaag heb ik eindelijk mijn eerste 'echte' co2-systeem ontvangen.
Een (volgens mij) compleet systeem voor weinig geld, via een webshop in Duitsland. Maar goed, ervaring met en hoofdpijn van bio-co2 alleen dit is helemaal nieuw voor mij.

Onderstaande systeem gaat het om;
Halve liter fles, set met magneet- en terugslag-ventiel.
2mqm5yprAniaY7ChWUPE8VW7QLkD_Md_.jpeg
2mqm5yprAniaY7ChWUPE8VW7QLkD_Md_.jpeg

Met dit systeem zou ik gebruik kunnen maken van een atomizer omdat de set tot 3 bar kan, voldoende dus. Over de atomizer heb ik echter een tweetal vragen:
1) Verbruik? Ik lees op het internet 'geruchten' dat dit tot meer co2 verbruik zou leiden, ik kan echter nergens terugvinden hoe dit dan zou zitten? Door de hoge druk? En zo ja, waarom dan? Ik snap het niet.
2) Op de uitstroom van het filter (mijn voorkeur) of in de bak? Zit daar verschil in? Voor- en/of nadelen aan een bepaalde opstelling?

Volgende; de slangen. Er zitten bij deze set geen slangen. Nou heb ik van mijn bio-co2 set (JBL geloof ik) nog wel co2-slangen. Kunnen deze ook op flessen of moet ik andere hebben? Ivm hoge druk. If so, waar kan ik die het best bestellen?

Vraag drie; de fles en de plaatsing hiervan. Mijn bak staat op een kast en ik wil alles in het kastje plaatsen. Helaas is de fles in de houder net een paar cm 'te hoog', ik zou hierdoor de laatste plank ook moeten verwijderen. Kan een co2-fles bijvoorbeeld ook schuin staan? Of niet? En waarom? Het zou vrouwlief gelukkig maken, mij gaat het meer om wat het beste is.

Laatste vraag, misschien de minst slimme; bij de set zit een sleutel om de meters aan de fles vast te maken. Alleen wel eentje die tussen de fles en het systeem moet en daardoor dus (als de schroef vast zit) daar ook moet blijven hangen, want het is een dichte sleutel. Is dit normaal? Of kan ik beter eentje kopen die er weer tussen vandaan komt?

Hoop vragen weer. Hoop dat jullie me kunnen helpen. Dank.
 
Het is een gesloten ringsleutel.
Die dus tussen de fles en meters blijft zitten.
Handiger dus om gewoon een andere sleutel te gebruiken?!

Toevallig nog advies t.a.v. andere vragen?
 
Nee, weet weinig van Co2.
Heb zelf Bio.
 
Tjeerds zei:
1) Verbruik? .. dat dit tot meer co2 verbruik zou leiden,
ik kan echter nergens terugvinden hoe dit dan zou zitten?
Door de hoge druk? En zo ja, waarom dan? Ik snap het niet.

Alle belletjes die je recht omhoog ziet stijgen is het verlies..
 
mtukker zei:
Bevalt super goed en draait al jaren zonder problemen.

Kijk, dit is wat ik graag wou horen...!
Volgens mij hebben wij dezelfde set, jij alleen met een grotere fles.

Die sleutel heb jij altijd tussen de meters en de fles hangen? Zonder problemen?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan