Wat is er nieuw

aanzuigbuis filter wegwerken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mark.K
  • Startdatum Startdatum
M

Mark.K

Guest
hey allemaal,

Ik ben bezig om het aquarium opnieuw in te richten. Nu wil ik aan de linker kant een sraybar gaan plaatsen. En aan de rechter kant de aanzuigbuis. ( Buizen van een Eheim 2217 )
Nu vroeg ik me af, of ik die aanzuigbuis kan wegwerken in een steen. Ik heb een steen die redelijk open is. Misschien verduidelijken de foto's het idee. (let niet op de viezigheid, het moet nog schoongemaakt worden 🙄 )

De vraag is nu, kan dit? en is dit verstandig om te doen.

Het rode gedeelte wil ik open maken zodat de slang naar beneden kan.

Grotefoto-QGIBFZUB.jpg

En dit is het voor aazicht van de steen.

Grotefoto-FMCNF338.jpg

Gr. Mark

Als jij de steen opzij kan halen om te reinigen,waarom niet.
Moet je dat wel in de gaten houden.met verstopping.

De steen komt gewoon los te staan. Dus verplaatsen zal geen probleem zijn. Is verstopping het enige waar ik op moet letten? Of zijn er meer zaken die ik in de gaten moet houden wanneer ik die steen ervoor plaats.

Gr. Mark

ik vond het altijd prettig om de afzuigkorf te zien hieraan kon ik zien of er een goede afzuiging is dit kan natuurlijk ook aan de uitstroom. ik denk ook dat je op moet letten met kleine vissen de stroming in de steen zal sterker zijn dan als die niet in een steen zit aangezien hij water door kleinere gaatjes moet halen dan als die het gewoon van alle kanten moet halen. verder geen idee en zou ik het gewoon tijdens het indraaien uit proberen je komt er snel genoeg achter of het iets is.

En hoe is het nu met je aquarium

De steen zelf kan als die veel kalk bevat wel eens voor problemen gaan zorgen met je waterwaarden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan