Wat is er nieuw

Aanzuigbuis + korfje camoufleren / verven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tim82
  • Startdatum Startdatum
T

Tim82

Guest
Ik heb geprobeerd mijn aanzuigbuis met kit in te lijmen, dit lukte. Toen wilde ik er zand op doen, dit blijft niet zitten.

Zijn er mogelijkheden om de buizen te schilderen of is er een soort aquariumlijm waarop ik metselzand kan plakken?
Want dit ziet er niet uit, een groene buis met een aantal keer wit EHEIM erop.

Ik heb gezocht naar andere merken, kon wel zwarte JBL vinden en transparant en wat van Tetratec, geen zand / rots kleur helaas.

Iemand een oplossing voor dit probleem?

Is aquariumkit een optie dit moet wel even drogen

Mooie hoge plant plaatsen zodat je het spulletje niet meer ziet! 😉

Of misschien PVC-lijm? Moet uiteraard ook goed drogen.

Aquariumkit heb ik geprobeerd, helaas hecht het zand niet.

Planten ervoor wil ik sowieso doen, maar toch ook graag een camouflage laag erover.

Geeft PVC lijm geen giftige stoffen af?

Als je na het drogen goed afspoelt, dan lijkt me het geen probleem. Mijn leidingen zijn ook van PVC en dus gelijmd met PVC-lijm.

Ja, klopt. Maar bij leidingen zit het tussen de verbinding en niet aan de oppervlakte, dus het water wordt in dat opzicht vele male minder belast met de PVC. Ik vind het wel een goede optie, maar wil ook zekerheid.

Tis geen PVC dus gaat niet houden !
Probeer hem met Silicone in te smeren en dan zand er op te doen.

Al gedaan, dat hecht niet op dat plastic.
Mocht het niet gaan met PVC lijm dan vervang ik die aanzuigbuis voor een pvc electro pijpje.

Is dit niks? (Zie glazen inflow en uitflow links op de foto)

o3Bt7XGoM572mgOws1HyvrnNLkazcmnA.jpeg

Google eens op plexiglas of acrylglas. Mooie transparante 20 mm buizen per meter. Zelf gaatjes boren.

Ja maar ik ben niet dol op dat doorzichtige.
Ik heb er liever een laagje zand op.
Zou hardplasticlijm na uitharden en een zoutwaterbad kunnen?

Nou PVC lijm werkt inderdaad niet. Iemand een webwinkel waar aanzuigbuizen te koop zijn in "natuur" kleuren?
Geen zwart, transparant of groen met witte letters.

De uitstroom kom ik wel uit, maar de instroom is moeilijker...

Is er een reden voor waarom je de buis in een andere kleur wilt dan groen, zwart en transparant?

Er komt toch een laag alg op, dus wat je voor ogen hebt, ga je toch niet volledig bereiken ben ik bang.
Dan kan je nog steeds het beste voor een transparante gaan. Valt het minst op.

Ik wil dat het bij mijn achterwand kleurt en ik ga er niet vanuit dat er zoveel algen op de buis zullen komen. Wanneer ik de buis zandkleurig heb, dan zal het ding haast onzichtbaar zijn.

Epoxyhars werkt wel. Ook gebruikt toen ik ooit eens een achterwand heb gemaakt. Heb na het aanbrengen van de epoxyhars, er grind op gestrooit. Bleef prima zitten. Wel duur.

Dat is vrij kostbaar inderdaad.

Secondelijm houdt het niet lang vol onder water.

Nou ja, er zijn genoeg ideeen aangedragen. Het is nu aan jou om te beslissen wat je gaat doen. 🙂

Ik denk ook: waarom niet gewoon een plant ervoor? Volgens mij maak je het jezelf wel onnodig (erg) moeilijk.

Snap ik, maar ben zeer perfectionistisch. Snap ook niet dat ze dat hele ding bedrukken met reclame.

Als je zo perfectionistisch bent Tim, ben je dan niet bang je (al dan niet op termijn) ook te gaan storen aan een kaarsrechte buis met zand erop?

Vallisneria spiralis ervoor en volgens mij ben je er 😉

~ Ivo

Mogelijk wel ja. Maar dan heb ik er alles aan gedaan. Maar ik zal eens op zoek gaan naar die plant.

2013-11-29-01_zps32356933.jpg

Linksvoor V. spiralis, erachter een intern filtertje. Werkt misschien nog wel beter met een groene buis 😉
Als je liever een gekrulde Vallisneria hebt: V. asiatica.

~ Ivo

Nou het is me toch nog gelukt.
Straks een zoutbad geven.

Die plant gaat er evengoed komen, mooi ding, vooral het drijvende gedeelte.

Bedankt voor alle hulp en idee�n.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan