absorberende filtermateriaal ...


J

Jurgend71

Guest
Ik heb een binnenfilter BLUWAVE bij men Ferplast aquarium Dubai 100 en dit staat bij onderhoud van de filter..
"De absorberende sponzen zijn na ongeveer 2-3 weken uitgewerkt; wij raden u dus aan om deze indien nodig te vervangen door een Ferplast spons die u in goede speciaalzaken kunt vinden, of ze in de filter te laten zitten als mechanische filters. In ieder geval dienen ze minstens iedere 6 maanden te worden vervangen"

die absorberende (zwarte) spons zit in het laatste deel van de filter waar het pompje zit...
zou ik deze vervangen en door wat zou ik het kunnen vervangen?
het is nu 16dagen dat er mee gefilterd wordt..
ik zat te denken om een deel er van te verwijderen (afsnijden) en er onder dan tegen de pomp filterwatten te plaatsen..
of beter niet? en mag dit rond het pompje zitten of moet het pompje vrij blijven?

alvast bedankt voor jullie hulp
mvg
Jurgen
 
Bertus zei:
Zwarte spons is een kool spons. Is die eruit,dan weer gewoon spons indoen.
Maar, Draait het filter,of je bak 16 dagen?
Dan ben je nog aandraaien?
Heb je deze?
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... H5tYn4JHd4

Beide ...de bak is 16dagen geleden ingericht..alsook het filter..
Is nog aan het aandraaien ja...heb vanaf dag 1 Denitrol (bacterie�n) toegevoegd..normaal ga ik zaterdag als de waterwaarden goed zijn(die meet ik deze avond)natuurlijk de eerste bewoners erin doen...een schooltje van 10 ...

hij lijkt op die ja ..maar is anders ingedeeld..
1ste deel zit verwarmer
2de vak zit blauwe spons (mechanisch filteren) grof..
3de vak zit vol met keramische pijpjes (bio filteren)
4de vak zit vol met BIO ballen ( BIO filteren)
5de vak zit onderaan het pompje en erboven zwarte spons (absorberend filteren)
zie afbeelding
BluWave05-op.gif


mvg
Jurgen
 
Ik zou sowieso nog een laagje watten toevoegen. Ik denk dat je beter een stukje spons tegen het pompje aan doet en daarop de watten. Zodat de watten niet in het pompje zelf kunnen komen.
 

Terug
Bovenaan