Wat is er nieuw

Acanthopsis choirorhynchus

  • Onderwerp starter Onderwerp starter juuth
  • Startdatum Startdatum
J

juuth

Guest
Eigenlijk niet echt een heel nodig topic, maar ik zie toch steeds vaker dat mensen deze naam lezen en dan zeggen dat ze niks aan zijn, weinig zwemmen, nauwelijks te zien zijn en eigenlijk niet heel interessant zijn..

Wil ik toch even op inhaken gezien mijn ervaring totaal anders is.

Ik had er eerst cory's in zitten in combinatie met de zandhappertjes, en toen zag je ze inderdaad vrij weinig (alsnog vrij veel als ik de woorden van anderen moet geloven) en sinds die weg zijn zie ik ze bijna de hele dag rustig grondelen over de hele bodem heen. Als ik naar het aquarium toe loop schieten ze nauwelijks weg en ze gaan gewoon verder met waar ze gebleven zijn.

Ik heb een 150 x 50 x 60 cm bak met lichte stroming, aardig wat planten en veel steen. Temp. rond de 24 a 25 graden en de waardes komen wel aardig overeen met een Azi� biotoop zoals deze op dit forum omschreven staat. Bodem van metselzand trouwens, wat me wel handig lijkt voor grondelaartjes 😛

Zijn er meer mensen met deze ervaring, of ben ik werkelijk de enige? Want ik zie tegenwoordig bijna alleen maar het commentaar dat je ze toch nooit ziet en ze bijna niks doen 😛
 
Hoe is je beplanting? Ik denk dat als je een schemerbak hebt met veel drijfplanten en wat planten aan de zijkant je ze ook veel meer zal zien dan in doorgaans felverlichte bakken.
 
Nog geen drijfplanten, wel aardig wat planten. Dus tis een aardig verlichte bak 😉
heb er 6 en ze zitten de hele dag te grondelen. Enkel degene die ik al wat eerder gekocht had (voordat ik er dus achter kwam dat het groepsdieren waren) zien we wat minder. Maar sinds we er een 5-tal bij hebben gekocht draait ook die helemaal bij.

Drijfplanten komen overigens nog wel ivm de honinggoerami's die ook nog gaan komen.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: buiten ook 25 en om 6 uur is het 21 graden
      Terug
      Bovenaan