Wat is er nieuw

achtergrond plant met lage lichtbehoefte

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tempest67
  • Startdatum Startdatum
T

Tempest67

Guest
Hoi

Ik ben op zoek naar een achtergrondplant met een niet te grote lichtbehoefte. Bij voorkeur uit azie maar alle idee�n welkom .
Gaat om linksachter in de bak.

894392tempest1967_0_85_aquariu.jpg

Rechts ondertussen nog wat Javavaren op het hout gebonden.

Mvg
Kees

*bump*

Wie kan Kees helpen? En mij. Ik heb exact dezelfde vraag. Linksachter en weinig lichtbehoefte. Alleen zoek ik een plant die minimaal 80 cm wordt en niet valliseneria heet.

Anubias? Die is er in alle soorten en maten- dus ook XXL
Wel een Afrikaan natuurlijk, dat is wat minder als je echt biotoop correct wilt blijven, maar kan goed tegen 'wat minder'.

Als echt niets werkt kun je altijd nog uitwijken naar een 'Plastic Fantastic' - dan lijkt je hoekje wat groener (of roder) en achterin valt zo'n neppert een stuk minder op dan wanneer het de enige decoratie is.

Misschien een andere vorm van javavaren een idee? (er zijn zoveel varianten in bladvorm en kleur)
(op stok om de hoogte in te gaan, of tegen de achterwand)

Javamos kan je tegen de achterwand zetten natuurlijk- het groeit niet hard omhoog, maar het is wel gezellig groen.

Er zijn ook mooie Echinodorus soorten die hoog worden.Komt wel uit een andere streek.

Er zijn ook hoge crypto's.
Cryptocoryne ciliata.
De C. tropica.
En er zijn er nog meer. Vereisen weinig licht en wat voeding bij de wortels.

Moeten de planten tot aan het wateroppervlak komen Kees?

Bedankt voor de antwoorden. Het gekke is sommige crypto's zijn bij mij gaan verslijmen en anderen blijven het doen , dus niet zeker of ze het gaan redden. Wat betreft de hoogte hoeven de toppen het wateroppervlak niet te halen maar een 30 cm hoog zou wel mooi zijn.Gaat er eigenlijk om om het gat in de houtboog links wat verder af te dekken.
Hoeft ook niet per se Azie te zijn aangezien het visbestand dat ook zeker niet is. 😀

Plaatje van van de week

http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/ ... quariu.jpg

Mvg
Kees

Het verslijmen van de crypto's zou kunnen dat ze zich aan moeten passen. Ze houden er ook nooit zo van om verplaatst te worden.
Voor een hoge plant kan je ook denken aan bijvoorbeeld een echinodorus of een aponogeton soort.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan