Wat is er nieuw

Achtergrondkleur en kleur vis

Jorinde

Well-known member
Lid geworden
21 juni 2013
Berichten
227
Het is eindelijk zover; ons nieuwe aquarium draait nu in. :thumbs:

Vergeleken met het vorige is het verschil qua uiterlijk wat inrichting betreft zo enorm groot dat ik nu weer zit te twijfelen welke scholenvisjes erin gaan.

Ik wilde in eerste instantie de school kegelvlekken weg doen omdat die nauwelijks te zien zijn in onze oude aquarium waarschijnlijk vanwege de lichte achterwand en de zwarte bodem - je ziet ze wel glinsteren afhankelijk van de lichtinval - en nu we een zwarte achtergrond met een lateriet kleur bodem in de nieuwe hebben vallen heel andere dingen zoveel meer op, zoals de mooie Alternanthera reineckii en de planten zoals Echo. waarin ook bruinrode tinten voorkomen en de rozerode toppen van de Vallisneria gigantea.

Al dat bruin en rood, dat knalt er nu uit wat eigenlijk ook heel mooi is (vind ik persoonlijk dan) het vormt een mooi contrast met de groene en grijze plantensoorten en aangezien de kegelvlekjes ook een rozerode gloed hebben...

Klinkt een eigenlijk best wel beetje fout de vis als "mode accessoire of decoratie" in huis zoals het hier zo staat.

NB. Ik zat te twijfelen over het visbestand en welke scholenvis eruit moest omdat er een school teveel is, de kardinaal of kegelvlek.
Begrijp me niet verkeerd beide schooltjes vind ik leuk - ook al "heeft bijna iedereen ze" - zoals ik veel vissen leuk vind maar nu ik dit gezien heb weet ik het even niet meer.

Het gaat om een dubai 120 cm aquarium, ze hebben straks de ruimte wel ook al kunnen verschillende soorten scholenvissen een minder rustig beeld geven, maar misschien dat het in deze maat meevalt?

Voor de kardinalen zou ik het erg sneu vinden als ze weg zouden moeten aangezien een ander dit schooltje al eens had teruggebracht naar de lfs, die beestjes hebben al zoveel doorstaan. En als het ook nog wildvang is...
Voor de visjes zou het beter zijn om ze te houden denk ik.

Maar hoe zal dat er uit gaan zien in deze bakmaten? Zou het rommelige beeld wat we nu hebben sterk verminderen?
Ik kan dan alleen geen nieuwe vis meer erbij doen.
Manlief wil het liefste grote vissoorten (hoe groter hoe mooier), ik een mooi schooltje en bodembewoners met goerami.

Wat een vragen... :juggle:
 
Twee schooltjes in de middenlaag kan prima in dat formaat aquarium. Ik zou ze dus houden.
 
Als het goed is zwemmen kegeltjes van nature wat hoger in bak dan kardinaaltjes,behalve met voeren natuurlijk 😀
Gaat prima samen.

grt. koos.
 
Wat een opluchting, dan hou ik beide schooltjes.

Ik doe er dan geen andere school meer bij zoals ik net aangaf, zou enkel nog wel een koppel diamant goerami - Trichogaster leeri erbij willen, als dit verantwoord is aangezien ik honinggoerami en een overgebleven vrouwtje Colisa lalia heb.
 
Ik zou nog even wachten met de T. leeri tot ��n van de twee goeramisoortjes er niet meer is. Drie soorten aan het oppervlak gaan elkaar in de weg zitten.
 
Ok�, bedankt 🙂

Twee soorten kan dus wel in mijn maat maar drie niet. Gelukkig heb ik ook nog drijfplanten want dit vinden ze fijn.

Iemand nog op zoek naar een Dwerg goerami - Colisa lalia vrouwtje? Ze is ong. 5 cm.
 
Twee soorten lijkt me geen probleem. Het is een flinke bak. 🙂
 
Waarom wil je 1 koppel en niet een klein groepje van ca. 5? Zou volgens mij moeten kunnen in deze bakmaat. Dan wel geen andere gourami's denk ik zelf.

~ Ivo
 
Ivo, de reden hiervan is dat er nog wel een grotere vis bij mag en Diamanten lijken me mooi maar enkel een klein groepje honinggoerami's lijkt me ook wel mooi. Weer iets om over na te denken.

Hoeveel zou ik er dan het beste kunnen nemen als ik hiervoor zou kiezen? Hoeveel vrouwtjes?

Ik heb nu een heel mooi jong koppel (tenminste dit denk ik, volgens verkoper was het een man en vrouw) in wildkleur en een overgebleven Colisa chuna - honing gold variant vrouw (wist toen nog niet dat dit een variant was).

De gold variant zou dan event. samen met de overgebleven Dwerg goerami - Colisa lalia vrouw naar een ander kunnen. Of de gold kan er wel bij blijven maar dit zou niet zo handig/mooi zijn denk ik omdat ze groter is, hoewel het nu nog goed gaat samen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan