Wat is er nieuw

Achterwand Back to Nature

Eleemr

Member
Lid geworden
24 januari 2024
Leeftijd
45
Ik ben opzoek naar een mooie achterwand van 120 x 60. Deze moet uit meerdere delen bestaan, omdat het aquarium een versteviging in het midden heeft. Ik wil ook een niet te dikke achterwand. De grote uitdaging is dat ik de naad tussen de twee delen eigenlijk niet wil zien. Ik kom nu uit op de Back to Nature amazonas en die lijkt heel erg op de ARstone Rainforest slimline. Ik heb ook nog een optie van Ceramic Nature gevonden, maar daar vond ik de naad te duidelijk zichtbaar. Heeft iemand ervaring met die van Back to Nature of ARstone? Of wellicht nog andere suggesties?

Ik ben opzoek naar een mooie achterwand van 120 x 60. Deze moet uit meerdere delen bestaan, omdat het aquarium een versteviging in het midden heeft. Ik wil ook een niet te dikke achterwand. De grote uitdaging is dat ik de naad tussen de twee delen eigenlijk niet wil zien. Ik kom nu uit op de Back to Nature amazonas en die lijkt heel erg op de ARstone Rainforest slimline. Ik heb ook nog een optie van Ceramic Nature gevonden, maar daar vond ik de naad te duidelijk zichtbaar. Heeft iemand ervaring met die van Back to Nature of ARstone? Of wellicht nog andere suggesties?
Rockzolid heeft ook erg mooie achterwanden en modules.
https://www.rockzolid.nl/producten/achterwanden.

FEFI heeft ook wel aardige platte achterwanden.

Laatst bewerkt:
zwarte schoolbordverf aan de buitenkant?

Ik heb vroeger eens zelf een achterwand gemaakt uit piepschuim met een reliëf erin gesneden, gekleurd met schoolbord verf en afgewerkt met een paar lagen epoxy. Ik weet niet of dat nog een gangbare methode is maar destijds werd dat wel meer gedaan (ik denk en jaar of twintig geleden, pakweg). Het is best veel werk maar goedkoop en je kunt elke maat maken die je wil.

Wilde ook voor het eerst een achterwand plaatsen maar besloten dit niet te doen na advies van diverse personen.
De reden? Kans op ophoping van detritus er achter en daarnaast schoonmaken van de achterwand zelf is moeilijk.

De reden? Kans op ophoping van detritus er achter en daarnaast schoonmaken van de achterwand zelf is moeilijk.

Mij werd daarom geadviseerd om de achterwand op deze wijze te kitten.
De kit mag een flinke dikke “rups” zijn, vooral niet te zuinig omdat een achterwand niet altijd 100% vlak is.

1757526768190.png

Bedankt voor de tips. Ik ga ze zeker gebruiken. Ik heb zelf al weleens een wat bredere 3d achtergrond gehad met veel holle ruimte daarachter. Volgens mij ontstond daardoor teveel stilstaand water. Daarvoor altijd een slimline achterwand gehad en dat ging beter. Dus de BTN slimline maakt een goede kans. De Fefis vind ik niet zo mooi, maar dat is smaak.

Mij werd daarom geadviseerd om de achterwand op deze wijze te kitten.
De kit mag een flinke dikke “rups” zijn, vooral niet te zuinig omdat een achterwand niet altijd 100% vlak is.

Bekijk bijlage 390687

Ik heb juist instructies gezien om het juist in een gesloten vierkant dicht langs te doen om zo dood water tegen te gaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan