Wat is er nieuw

Achterwand gekit

Rick85

Well-known member
Lid geworden
4 augustus 2014
Goedemorgen ,

Heb een vraag over een 3D achterwand welke afgekit is.
Ik heb deze helemaal afgekit maar in de hoek waar de draad van de bodem verwarming door heen gaat komt er toch water door achter de achterwand.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan het op lange termijn kwaad dat er water aan de achterkant zit?
De kit die ik heb gebruikt is bison aquarium kit.

Bijlagen

• DCDAB6BD-B297-41E7-B45E-4EA27052811E.jpeg
    DCDAB6BD-B297-41E7-B45E-4EA27052811E.jpeg
    157.4 KB · Weergaven: 117
  • 61E89013-7ABD-499E-BDAE-A3D71A8CB3C7.jpeg
    61E89013-7ABD-499E-BDAE-A3D71A8CB3C7.jpeg
    52.6 KB · Weergaven: 133
Mijn 3D achterwand is helemaal opgeschuimd met PU schuim, dan kan er geen water in. Is wel definitief.

Dat is inderdaad wel een goeie Dirk 🙂 Ik kan het kit alleen in die hoek links onder weg halen en daar dan klein beetje pur inspuiten, dat vormt zich mooi om die kabel en vult alle openingetje op. Het rechterdeel van de achterwand is wel helemaal waterdicht.

Het zal misschien niets uitmaken als er water achter de wand zit maar mijn gevoel zegt beter van niet.

Waarom zou dat eigenlijk een probleem zijn. Mijn achterwand zit vast met hier en daar een dot. Er moeten geen dieren achter kunnen komen maar voor de rest heb ik nog nooit iets verkeerds ontdekt.

Vandaar eigenlijk ook mijn vraag of andere er ervaring mee hebben, wie weet kan het water de kit aan de achterkant losweken ofzo? Heb geen zin in een loskomende achterwand over een paar jaar.

Vroeger had ik de aquarium draaien maar destijds niet goed opgezet, toen ik deze leeg maakte om ooit weer goed op te bouwen liet de interne filter behuizing toevallig los. Deze zat met 2 dotten kit vast geplakt en heb me altijd afgevraagd of het door het water kwam dat deze los liet.

Heeft ook te maken met welke kit er wordt gebruikt lijkt me. Hoe dan ook ik denk dat het ook een autistische tik van mij is om het dus volledig waterdicht te maken 😛

Nu persoonlijk zou ik het ook niet graag hebben dat er water achter komt, dan heb je toch stilstaand water dat niet gefilterd wordt en dan denk ik dat het na een tijdje rot wordt.

Altijd los gestaan bij mij.
Grind tegen de onderkant en klem onder de rand van het aquarium aan de bovenkant.
Nooit last gehad van iets.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan