Wat is er nieuw

achterwand mos maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter CarmenE
  • Startdatum Startdatum
C

CarmenE

Guest
Ik wil graag een achterwand van mos maken. Nu heb ik het gisteren geprobeerd met visnet (en daar het mos opgenaaid, maar dit heeft me (bijna) het leven van een dwergcichlide gekost, omdat ze vast kwam te zitten. Ik heb haar sindsdien niet meer gezien dus het is de vraag of ze nog leeft 🙁
niet zo slim dus...

Nu las ik dat er ook horrengaas voor gebruikt kan worden (kleinere gaatjes waar geen vissen in kunnen komen te zitten).

Iemand hier ervaring mee?
En hoe zorg je dat ze er niet via de zijkant achter kunnen komen? Wil het liever eigenlijk niet vastlijmen..

Beste carmen,

Ik heb zelf ook een mosachterwand gemaakt van deksels van de opbergkisten van de action en daar veel gaten in gebrand met een soldeerbout en er het javamos opgelegd en er toen met visdraad overheen en door die gaten heen.
Ik heb het nu al 2 jaar in de bak zitten en de deksel zie ze zelfs niet meer 🙂

Ik heb een keer een filmpje gezien van een gigantische zuid Amerikaanse bak ergens in Duitsland.

deze beste man had ook een mosachterwand maar dan aan 3 kanten.

hij gebruikte inderdaad horrengaas, beetje visdraad en klaar.

de meest veilig manier om vast te maken lijkt me toch kitten...

weet je in ieder geval zeker dat er niks doorkomt, ik zou de randen dan naar binnen omvouwen zodat je die niet ziet.

en dat omgevouwen stukje dan in de kit die je net op het glas geplakt hebt. komt niet snel los en als je het eruit wilt hebben kun je makkelijk eraf snijden.

wat je ook beslist: succes!

Ik heb het nu met horrengaas geprobeerd, mos ertussen en met zuignappen vastgemaakt. Aan de zijkanten heb ik van dat plastic achtige spul waar je posters tussen kunt schuiven gedaan.
Nadeel is dat het mos ging verschuiven dus het zit nu her en der verspreid. En het duurt laaaaaaang voordat het er tussendoor komt. Heb denk ik (dat weet ik bijna wel zeker) ook te fijn gaas gepakt..
En ik zag dat het nu ook vol zit met slakken :S

Maar goed, voor nu is het een goede filter, als ik over 3 weken weer terug ben van vakantie kijk ik wel hoe het er voor staat..
Misschien het idee van die deksels maar eens proberen.. of toch de mos aan de buitenkant aan het horrengaas naaien met visdraad..

Tja.. da's een flinke bak 😉

kan plastic op den duur giftige stoffen afgeven?

jezus wat een bak... maar hij heeft het er dus aan genaaid zie ik.. het ertussen stoppen werkt niet, of je moet heeeeel veel geduld hebben. Ga het er morgen weer uit halen en eens op zoek naar dat plastic gaas wat iets steviger is dan dat ik nu heb!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan