Achterwand verwijderen


S

smidsy

Guest
Beste allemaal,
Zoals de titel al aangeeft....
Hoe kan je t beste een vast gekitte achterwand verwijderen... ik wil ipv een rots achterwand eigenlijk een strakke zwarte achterwand/ achtergrond...
Maar dan zal ik eerst de huidige moeten verwijderen...
 
Met een scherp stanleymesje proberen de kit door te snijden, wellicht moet je de achterwand in stukken op die manier verwijderen. Daarna de kit weg krabben met een glasschraper en daarna wellicht de resten verwijderen met aceton (er vanuit gaande dat je bak leeg is) . Het is even een klusje maar moet goed te doen zijn.
 
Met een scherp stanleymesje proberen de kit door te snijden, wellicht moet je de achterwand in stukken op die manier verwijderen. Daarna de kit weg krabben met een glasschraper en daarna wellicht de resten verwijderen met aceton (er vanuit gaande dat je bak leeg is) . Het is even een klusje maar moet goed te doen zijn.

Dus eerst eigenlijk zoveel mogelijk door de kit snijden... (hopelijk zonder glas te raken....)
Dan de grootste resten verwijderen met een glasschraper... en dan de laatste resten met aceton.... hmzzzz
 
Het is maar net hoe de wand vast zit, maar vaak ontkom je er niet aan om te gaan "hakken en breken"
 
Mijn achterwand kon ik gewoon met m'n hand van het glas aftrekken maar deze zat er wel al 11 jaar in dus dat maakt misschien verschil.
 
Met een lang broodmes , als je die rechtop kan laten zakken.
 
Houd er wel rekening mee dat de kit soms lelijke plekken achter laat op en in het glas en juist aan dat in is vaak weinig te doen
 
Dan snijd hij de ruit los,en draait hem om. en kit hem vast.

Wat hebben we allemaal van onze lieve heer gekregen? wel gebruiken dan.
 
Het is de bedoeling om er een zwarte acrylaat plaat weer tegen aan te kitten dus t zou niet echt uitmaken als hij er minder mooi uit komt te zien....
 

Terug
Bovenaan