Achterwand vraagjes + ideetjes gezocht


VOlgens mij heb ik ook ongeveer zoveel lagen aangebracht dus gok dat dat wel goed is. Word steeds leuker mooi wandje gaat het worden!
Bedankt Ricard!

Dan houden we het zo, ben nu bezig met de tegellijm, shitspul is dat:D
 
  • Leuk
Waarderingen: RRJ
Hahahaha ja leuk he wel een beejte dikker aanmaken als wat er op het pakje staat werkt wat beter.
 
Hahahaha ja leuk he wel een beejte dikker aanmaken als wat er op het pakje staat werkt wat beter.
Dat moet ik morgen dus doen, lees het nu pas:stars:


IMG_1748.JPG


Je ziet nog een paar witte plekjes, gaat morgen de kwast wel weer overheen:daisy:

Grote wandje is klaar, voor de kleine had ik net niet genoeg. En om zo'n klein beetje nog aan te maken, moet je helemaal gaan rekenen hoeveel water etc erbij moet.:D

Dus morgen gewoon iets meer maken.:D

Als ik het geld binnen heb van veldhuis, kan ik de epoxy bestellen, maarja dat heb ik dus nog niet......:stars:;)
 
Gaat goed komen beejte dik aanmaken volgende keer prima zo toch eerst.
 
Zal ik over de achterkant, ook nog 1 laagje epoxy doen? Voor de zekerheid, omdat het hout erdoorheen steekt, of is dat overbodig?
:S
(De achterwand met hout bedoel ik;))



Tegellijm is toch niet schadelijk voor vissen?
Is namelijk heel wat op het hout gekomen....:juggle:
 
wat ik weet:

tegellijm is niet schadelijk MAAR de 1e tijd laat het veel calcium(?) los waardoor de hardheid en PH de pan uit kunnen schieten.
dit word tegengegaan door de 1e paar(?) weken elke dag de hele bak te legen en te vullen zodat de calcium(?) eruit trekt.
 
wat ik weet:

tegellijm is niet schadelijk MAAR de 1e tijd laat het veel calcium(?) los waardoor de hardheid en PH de pan uit kunnen schieten.
dit word tegengegaan door de 1e paar(?) weken elke dag de hele bak te legen en te vullen zodat de calcium(?) eruit trekt.
Is goed, bedankt!
Dat word dus heel veel water verversen:D

1e paar(?) weken

Weet iemand hoe vaak het moet?;)
 
Epoxy is binnen!
Vanvond doe ik het erop.

Op de gebruiksaanwijzing staat dit:
image.jpg


Zou ik dan niet beter die 2 lagen in 1 keer erop kunnen smeren? Gaat wat sneller, of beter niet doen?;)
 
Eerste laag zit erop, tweede laag morgen.

Ik denk erover, om op die zijkant-wand met hout, drie lagen op te doen. Zodat ik zeker weet dat ik echt alles heb gehad. Er zitten namelijk heel veel kleine stukjes in, waar je haast niet bij kunt. En ik heb genoeg epoxy.;)
 
Eerste laag zit erop, tweede laag morgen.

Ik denk erover, om op die zijkant-wand met hout, drie lagen op te doen. Zodat ik zeker weet dat ik echt alles heb gehad. Er zitten namelijk heel veel kleine stukjes in, waar je haast niet bij kunt. En ik heb genoeg epoxy.;)
Is dit een goed idee?;)
 
Hij is klaar!!


Ik kon hem toch mer tec7 op de ruit plakken? Of beter iets anders?
Zal ik hem eerst een weekje laten draaien, en dan de achterwand er pas opplakken, en dan kijken of het goed gaat? Of hem er direct opplakken?
 
Tec7 is prima, aquarium kit ook.

Wat zou er niet goed kunnen gaan?
 
Tec7 is prima, aquarium kit ook.

Wat zou er niet goed kunnen gaan?

Dit las ik, en ik dacht dus, beter geen risico lopen;)

Soms zeggen mensen dat ze na 4 of 5 dagen hun wand al onder water hebben gezet en er niks mis mee is.
Deze hebben dan geluk gehad, meestal loopt dit faliekant af.


Maar ik denk dat ik hem er wel beter in kan plakken, anders is die hele wand nat, als hij een week in het water heeft gezeten, en dan moet je hem weer laten drogen. En als ik 1,5 week heb gewachf, zou het wel goed zijn.;)


Als ik hem erop heb geplakt, kun je hem er dan naar een paar jaar weer af halen?
 
Zal twee weken over koolmfilteren genoeg zijn? En dan na 1 week al her aaterneruit halen, en nieuw erin doen, of dar vaker doen?
 
Ps, hij zit erop!
 
Zal twee weken over koolmfilteren genoeg zijn? En dan na 1 week al her water eruit halen, en nieuw erin doen, of dar vaker doen?
:S
 
Lijkt me meer dan prima, zou zelf zowat elke dag / om de dag de boel verversen. Better safe then sorry :juggle:
 
Lijkt me meer dan prima, zou zelf zowat elke dag / om de dag de boel verversen. Better safe then sorry :juggle:
Is goed, dan doe ik het om de dag;)
 
Dit is denk ik niet goed:
IMG_1833.JPG
IMG_1834.JPG
IMG_1835.JPG


Het lijkt een beetje op een pluisje oid



Ik zag het vandaag, wat is het, en wat kan ik eraan doen?;)
 
Ps, ik was woensdag tot en met vandaag niet thuis. Dus het water heb ik woensdag voor het laatst gewisseld en ik woensdag vergeten het licht uit te doen, dus die heeft de hele tijd aangestaan, tot nu:(;)
 
Maar wat denk je in het ergste geval dat het is dan?
 
Maar wat denk je in het ergste geval dat het is dan?
Ik heb totaal geen idee....

Mischien een schimmel ofzo die is gaan groeien door al dat licht:stars:;)
 
Maar zijn het meerdere pluisjes?
 
Het zit ook op de bodem:
IMG_1836.JPG
 
Ik ga er maar vanuit dat het niks ernstigs is, omdat het ook op de bodem zit en het is niet heel veel. Denk dat het is gekomen doordat ik 3 dagen achter elkaar het licht aan heb gehouden. Ik ga vandaag de bak inrichten, denken jullie ook dar dit wel kan?;)
 
Voor zoverre ik het kan zien is het wat opstart schimmel welke ook soms op hout voorkomt bij een opstartende bak, ik zou het zoveel mogelijk weghalen en gewoon doorgaan met inrichten.
 
Voor zoverre ik het kan zien is het wat opstart schimmel welke ook soms op hout voorkomt bij een opstartende bak, ik zou het zoveel mogelijk weghalen en gewoon doorgaan met inrichten.
Bedankt Ton!! Dan weten we dat ook weer:D;)
 
Heb ik ook gehad in mijn grote bak, gaat vanzelf weer over.
Wel het meeste weg gehaald natuurlijj
 

Terug
Bovenaan