Wat is er nieuw

Achterwand + zijraam zwart maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sparkske
  • Startdatum Startdatum
S

Sparkske

Guest
Wat is de beste manier om dit te doen ?

Mij hadden ze gezegd met folie en deze der op kleven en heb dit jaar juist aan het proberen geweest en het is geen succes de bedoeling is dat ik langs binnen een mooie egale zwarte wand krijg iemand tips ?


Dank je wel alvast
 
Je kunt er een houten plaat achter zetten en deze zwart verven of schoolbord verf gebruiken en rechtstreeks op de ruiten aanbrengen
 
Folie is prima. Wel vooraf de ruiten even met een sopje een beetje nat maken. Op die manier kun je na het plakken de folie nog strak trekken.

~ Ivo
 
Of wat ik ooit heb gedaan, een tube verf in de action halen en het zwart schilderen, voor mijn aquarium van 60x30x30 had ik aan 1 tube genoeg. Je moet wel meerdere lagen aanbrengen voor het ook echt pakt. En met heet water een schuursponsje en een oud pinpasje krijg je het er ook weer makkelijk af. (Ook eigen ervaring want heb het er weer afgehaald na gebruik omdat hij van mn zusje was)
 
De folie kun je ook vastplakken met afwasmiddel zonder te verdunnen met water.
Blijft dan ook vastzitten maar wel de folie afsnijden op de maat van het aquarium en niet in zijn geheel zowel achterkant en zijkanten bevestigen.
Dus in 3 delen; achterkant en 2x zijkanten op maat snijden.
 
anoukguppylover zei:
Of wat ik ooit heb gedaan, een tube verf in de action halen en het zwart schilderen, voor mijn aquarium van 60x30x30 had ik aan 1 tube genoeg. Je moet wel meerdere lagen aanbrengen voor het ook echt pakt. En met heet water een schuursponsje en een oud pinpasje krijg je het er ook weer makkelijk af. (Ook eigen ervaring want heb het er weer afgehaald na gebruik omdat hij van mn zusje was)
Deze optie is mij het best bevallen, omdat je het er makkelijk egaal op krijgt en het er makkelijk af kan halen. Let wel op dat je acrylverf gebruikt en geen plakaatverf o.i.d.
 
Jones zei:
anoukguppylover zei:
Of wat ik ooit heb gedaan, een tube verf in de action halen en het zwart schilderen, voor mijn aquarium van 60x30x30 had ik aan 1 tube genoeg. Je moet wel meerdere lagen aanbrengen voor het ook echt pakt. En met heet water een schuursponsje en een oud pinpasje krijg je het er ook weer makkelijk af. (Ook eigen ervaring want heb het er weer afgehaald na gebruik omdat hij van mn zusje was)
Deze optie is mij het best bevallen, omdat je het er makkelijk egaal op krijgt en het er makkelijk af kan halen. Let wel op dat je acrylverf gebruikt en geen plakaatverf o.i.d.

Jep, ook bij mij perfect gewerkt. Omdat het aan de buitenkant zit is het altijd super strak. Alleen zorgen dat het goed dekt, verder hoef je nergens op te letten.
 
Vandaag aan het proberen geweest met folie en de rol van 2 meter is op maar der is nog geen 1 raam in orde en ik was begonnen met de zijraam ....


met de folie krijg ik geen perfect zwart vlak is precies of der strepen enz in staan 🙁
 
Heb je de tip van het sop opgevolgd?
 
Jep ging een stuk beter maar nog steeds niet naar men zin je blijft steeds lijnen zien ook al is de folie langs buiten mooi strak en zonder luchtbellen 🙁


Morgen nieuwe rol halen en nog eens proberen zeker ..
 
Had voorheen ook folie op de 50x50 bak, maar heb dat net als de andere bakken, vervangen voor zwart schoolbordverf. Ik bleef namelijk luchtbellen houden.
 
Vreemd hoor want als je glas goed schoon is en je idd niet te zuinig bent met een sopje wrijf je de folie normaal gesproken zo strak als maar kan.
Staan ook een hoop filmpjes op youtube met stap voor stap voorbeelden en tips.
 
Als je het opnieuw met folie probeert:
Nadat je je glas proper hebt gemaakt spuit je met een plantenspuit, gevuld met water en een drupje babyshampoo, de raam goed vochtig..
De babyshampoo bevat minder chemicali�n waardoor je die strepen niet meer zal krijgen. Het verandert ook de moleculaire structuur van het water waardoor je de folie precies op zijn plaats kunt schuiven. Nadien met een bankpas het overtollige water uitvegen en een paar uurtjes laten drogen.
 
ik heb ook heel wat afgerommeld met die snert foliein het verleden de pot schoolbord verf is toch veel makkelijker uiteindelijk.
 
Heb beide geprobeerd, de folie en schoolbord verf.
Zelf vind ik het schoolbord verf veel makkelijker aan te brengen en netter er uit zien 🙂
 
Sparkske zei:
Jep ging een stuk beter maar nog steeds niet naar men zin je blijft steeds lijnen zien ook al is de folie langs buiten mooi strak en zonder luchtbellen 🙁


Morgen nieuwe rol halen en nog eens proberen zeker ..

Tja, zoals bijna iedereen hier zegt: verven is mooier en makkelijker.. Met een spuitbus is het vaak ook zelfs goedkoper. Zelf vond ik een tube verf makkelijker omdat ik het binnenshuis ging aanbrengen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan