Achterwand.


G

GeeX

Guest
Hallo,

Heb eigenlijk geen idee waar deze vraag thuishoort.

Maar hoe belangrijk is een achterwand in je aquarium?

Groetjes,

Jeremay
 
Niet belangrijk. Alleen als jij het mooi vindt is het belangrijk
 
GeeX zei:
Hallo,

Heb eigenlijk geen idee waar deze vraag thuishoort.

Maar hoe belangrijk is een achterwand in je aquarium?

Groetjes,

Jeremay

Soms is hij belangrijk, denk dan aan de zelfgebouwde achterwanden waarin vissen zich kunnen verschuilen, of wanden waar je bepaalde plantensoorten kunt op bevestigen.
Bij andere aquaria is het dan weet het uitzicht, het is nooit mooi om achteraan in je aquarium het behangpapier of de kleur van de kamerverf te zien ;)
 
luc zei:
GeeX zei:
Hallo,

Heb eigenlijk geen idee waar deze vraag thuishoort.

Maar hoe belangrijk is een achterwand in je aquarium?

Groetjes,

Jeremay

Soms is hij belangrijk, denk dan aan de zelfgebouwde achterwanden waarin vissen zich kunnen verschuilen, of wanden waar je bepaalde plantensoorten kunt op bevestigen.
Bij andere aquaria is het dan weet het uitzicht, het is nooit mooi om achteraan in je aquarium het behangpapier of de kleur van de kamerverf te zien ;)

Ik sluit me aan bij Luc, en daar zou ik nog aan toe willen voegen, dat afhankelijk van de kleur van de wand (en bodembedekking) de vissen mooier uitkomen, �n ze zich vaak prettiger voelen....
 
Ook voor de dieptewerking in het aquarium worden vaak achterwanden toegepast. Alleen dat hoeft echt niet altijd een dikke achterwand in je bak zelf te zijn, die een hoop ruimte in beslag neemt.
Een stuk zwart plastic, of zwart geverfd hout/piepschuim aan de achterkant van je bak, voldoet ook vaak al uitstekend ;)

Ook zijn er van die posters te koop met leuke afbeeldingen erop. Persoonlijk vind ik die verschrikkelijk, maargoed ze zijn er wel :)
 
Black_mollie zei:
Ook zijn er van die posters te koop met leuke afbeeldingen erop. Persoonlijk vind ik die verschrikkelijk, maargoed ze zijn er wel :)

Zoiets?

727596kouwtje_0_82_spg_poster_jellyswarm_fr259_sm_405_228_80auto_c1_c_c_0_0_1.jpg


Overigens helemaal gelijk, de achterwand hoeft niet heel dik te zijn. Maar het blijft een kwestie van smaak.
 
GeeX zei:
Hallo,

Heb eigenlijk geen idee waar deze vraag thuishoort.

Maar hoe belangrijk is een achterwand in je aquarium?

Groetjes,

Jeremay

Zoals je ziet bij bovenstaande posten van onze collega's kan een achterwand idd belangrijk tot zeer belangrijk zijn ;)
 
kouwtje zei:
Black_mollie zei:
Ook zijn er van die posters te koop met leuke afbeeldingen erop. Persoonlijk vind ik die verschrikkelijk, maargoed ze zijn er wel :)

Zoiets?

727596kouwtje_0_82_spg_poster_jellyswarm_fr259_sm_405_228_80auto_c1_c_c_0_0_1.jpg


Overigens helemaal gelijk, de achterwand hoeft niet heel dik te zijn. Maar het blijft een kwestie van smaak.

oh my ...

Ik zat zelf aan zoiets te denken :
aquarium-background.jpg


Maar die van jou slaat helemaal alles haha
 
haha bedankt allen voor de reactie, heb zelf een stuk zwart plastic die je op de bak kan plakken. Krijg echt niet uitgevogeld hoe ik deze uit elkaar krijgt zodat ik hem kan vastplakken maargoed dat komt wel goed.

Heb verder zwart grind en een zwarte achter kant. Wordt dit niet te donker?
 
GeeX zei:
haha bedankt allen voor de reactie, heb zelf een stuk zwart plastic die je op de bak kan plakken. Krijg echt niet uitgevogeld hoe ik deze uit elkaar krijgt zodat ik hem kan vastplakken maargoed dat komt wel goed.

Heb verder zwart grind en een zwarte achter kant. Wordt dit niet te donker?

Enkel als je ook nog eens zwart licht gebruikt ;) :D

Neen hoor, je zal merken hoe mooi je planten en vissen eruit zien :)
 
GeeX zei:
Heb verder zwart grind en een zwarte achter kant. Wordt dit niet te donker?
Ik heb zwart grind en de achterkant van de bak in met zwart schoolbordverf behandeld. Vind het toch geen donkere bak(ken). :)
 
Nee, inderdaad.
Ik heb in onze Rekord 600 zwart grind en een zwarte (met grijze accenten) achterwand.
Alleen dan niet kiezen voor zwarte vissen :D
 
Als ik de achterwand met speciale aquarium kit vast zet, moet ik dan alsnog spoelen?
 

Terug
Bovenaan