Achterwans plantenbak


D

Deesjuh

Guest
Hallo,

Voor de mensen met een plantenbak. Wat voor achterwand hebben jullie?

Wil namelijk ook een plantenbak gaan maken maar het lijkt me erg zonde om een mooie achterwand te gaan maken die je vervolgens niet meer ziet door alle planten.

Maar geen achterwand is ook geen optie omdat er altijd wel wat stukjes te zien zijn.

Dus mijn vraag: Hoe doen jullie dat?
 
Ikzelf gebruik de standaard zwarte achterwand van Juwel. Een zwarte poster is ook een optie. Ik zou sowieso voor donker gaan.
 
gewoon een zwarte poster achterop plakken, niet duur en mooi en neemt geen ruimte in!
 
Op het moment heb ik nog een 54 liter bak en daar heb ik ook een poster achter geplakt. Maar echt mooi vind ik het niet. Kan hem niet mooi opplakken, randjes blijf je zien.

Mijn nieuwe bak is 130 x 50 x 60 dus op zich genoeg ruimte voor een achterwand binnen in. Die juwel achterwand is die in verschillende maten?
 
Die is er in 45x45 en in 50x60. > KLIK <

Hij is ook gemakkelijk op maat te snijden, neemt weinig ruimte in, en geeft toch dat beetje diepte effect door de kleur en het reli�f. Ze schuiven over elkaar heen als je ze aan elkaar wilt schakelen, en sluiten dan mooi aan. Dus als je er drie haalt, moet het helemaal goedkomen.
 
die heb ik ook in mijn 2 bakken zitten

1 keer horizontaal
de andere verticaal

is een mooie neutrale achterwand die je echt makkelijk kan plaatsen
 
het voordeel van zo'n wand is ook dat je daar nog planten op vast kunt maken.
 
inderdaad

heb de halve wand in de record vol steken met anubias
 

Terug
Bovenaan