Wat is er nieuw

actieve kool verhouding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter swanny
  • Startdatum Startdatum
S

swanny

Guest
weet iemand hoeveel liter 1 kg actieve kool is?
OF
hoeveel weegt 1 liter actieve kool?

wil gewoon kijken wat het goedkoopst is om aan te schaffen
 
Hoezo? zou 0,25 het verschil maken?
OP 1 l. kool?

Waar wil je het voor gebruiken?
 
Actieve kool zit tussen de 200 en 600 gram per liter want is afhankelijk van de precieze samenstelling.
 
Er zit tot 100% verschil in prijs bij de verschillende aanbieders, dus gaat om meer als 0,25. Het wordt ook verschillend aan geboden, bij de een in liters en bij de andere in kg. vandaar dat ik wil weten hoeveel liter er in 1 kg gaat of hoeveel 1 liter weegt.
mogelijk heeft iemand het staan en kan hij het even wegen
 
Ik gaf toch al aan dat het ook afhankelijk is van welke samenstelling de kool is.
Ik kan nu een liter hoogwaardig kool van bv Dennerle wegen maar heb je niks aan als jij bv kijkt naar verbrande kokosnoot van Superfish om maar wat te noemen.
 
Ik ga met Seabait mee. Het getal 200 tot 600 gram per liter is nieuw voor mij, maar als dat inderdaad zo is dan heb je het over een factor 3 verschil. Dan is een factor 1 verschil in prijs ineens ook maar relatief. helemaal is dan dee vraag wat 'goedkoop' precies is.

Wellicht kun je eens bij een winkel langs om te kijken en te vergelijken?

~ Ivo
 
@ seabait
Is wel een heel groot verschil in gewicht. Ik vind kwaliteit belangrijker dan prijs. waar kun je ergens achterhalen welke kwaliteit "goed" is, staat het op de verpakking waar het van gemaakt is? Ik wil dus kwaliteit kool met elkaar kunnen vergelijken.
Ik wil het gaan gebruiken om medicijnen uit het water te filteren (hopelijk niet veel nodig) en om het bruin van mijn kienhout uit het water te filteren
 
Ik zie dat het net aangepast is.. dus antwoord niet meer nuttig ^.^
 
martinez zei:
Het haalt ook je voedingstoffen uit het water, dus als je het gebruikt moet het wel van korte duur zijn.

Gr Martinez

Jup. Ik vond het al vreemd dat ik geen ijzer kon meten ondanks het wekelijks toevoegen. Was ik het actieve kool vergeten..dom dom.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan