ADA 45P Forest scape van Nigel


Mooie plaatjes alweer .
Misschien volgende maal proberen visjes over te wennen via de druppelmethode .

Dankje!

Dat heb ik dus gedaan maar liefst 7 uur. De eerste keer 4 uur.
 
Vandaag weer met hardscape gespeeld :p ADA 45P dimensions - Hardscape Forest

38200966114_e4bef1407b_k.jpg
ada 45p hardscape 2.0 by nigel by Nigel H, on Flickr
 
Volgende rescape (pas over een tijd) gaat een poging worden in de braziliaanse stijl. Gaat lastig worden in deze afmetingen. Een goede training voor me om stems lekker compact te laten groeien.

brazil hardscape 1 by nigel aquascaping.jpg


En zoiets moet het dan ongeveer gaan worden. Zeer grote uitdaging. Ben al blij als ik het half zo goed kan maken :p
22538890_706239399574669_1342977266066231098_o.jpg
 
Nieuwe project moet vast goed komen als ik je bakken zo zie! veel plezier, opstarten is altijd het leukste gedeelte vind ik :D
 
Nieuwe project moet vast goed komen als ik je bakken zo zie! veel plezier, opstarten is altijd het leukste gedeelte vind ik :D

Dankje! Ja altijd leuk een nieuw bakje opzetten :D. Gaat alleen nog even duren. Ga eerst de 80cm rescapen rond april.
 
Nigel ,je bent op een formidabele manier bezig!! Zo zijn er 30 jaar terug wonderwerelden gecreëerd, welk resulteerde in de alom nu als "Hollandse Plantenbak" bekende manier van inrichting. Hier was groter altijd beter.
Nu is er een heel nieuwe lijn "Aquascaping". Hoe kleiner de bak, hoe moeilijker om er een natuurlijk geheel van te maken en om dat dan ook nog tijden lang mooi te laten zijn.
Je bent heel ver gekomen al, ik ben zelf meer van de "natuurlijke omgeving"; maar heb respect en bewondering voor mensen zoals jij, die zich heel erg inzetten om het aquariaan zijn op hun manier zo mooi en tegelijk verantwoord neer te zetten. En ja, ook professionals kunnen nog veel leren, blijven zelfs alleen professional als ze steeds weer hun kennis en kunde opfrissen.
Ik geniet van de vele schitterende scapes en andere soorten inrichtingen op dit en andere forums. Ga vooral zo door!!
 
Nigel ,je bent op een formidabele manier bezig!! Zo zijn er 30 jaar terug wonderwerelden gecreëerd, welk resulteerde in de alom nu als "Hollandse Plantenbak" bekende manier van inrichting. Hier was groter altijd beter.
Nu is er een heel nieuwe lijn "Aquascaping". Hoe kleiner de bak, hoe moeilijker om er een natuurlijk geheel van te maken en om dat dan ook nog tijden lang mooi te laten zijn.
Je bent heel ver gekomen al, ik ben zelf meer van de "natuurlijke omgeving"; maar heb respect en bewondering voor mensen zoals jij, die zich heel erg inzetten om het aquariaan zijn op hun manier zo mooi en tegelijk verantwoord neer te zetten. En ja, ook professionals kunnen nog veel leren, blijven zelfs alleen professional als ze steeds weer hun kennis en kunde opfrissen.
Ik geniet van de vele schitterende scapes en andere soorten inrichtingen op dit en andere forums. Ga vooral zo door!!

Heel erg bedankt! :)

De uitdaging van z’n klein bakje is om het toch groot te laten lijken. Ik ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen de Braziliaanse stijl. Ik vind het een soort combi van de dutch style met hardscape en een goed vanishing point. Gaat iig een stuk meer onderhoud zijn dan mijn huidige bakjes met langzame groeiers. Ieder heeft weer zijn eigen stijl / voorkeur en dat is ook het mooie van deze hobby. Zoveel variaties en ik ben benieuwd welke stijlen er in de toekomst nog gaan bijkomen.

Ik doe mijn best en ben van plan nog heel lang door te gaan. Ik word tot nu toe alleen maar meer enthousiast. Over een maandje heb ik het eerste jaar erop zitten. Ik hoop nog veel te leren en ooit de top te halen in de internationale wedstrijden.
 
Komt vast goed Nigel! :thumbs:
En gewoon dan hier op het forum actief blijven want dan kunnen we met z'n allen opscheppen dat je een bekende van ons bent! :D
 
Nou je bent aardig op weg Nigel! Ik zie hem af en toe op plantedtank voorbij komen en ook daar enkel lovende woorden. En daar zitten stiekem wat goeroes
 
Nieuwe Twinstar alvast gekocht voor de volgende rescape (braziliaanse stijl). Hier ga ik stems gebruiken met kleuren waardoor deze verlichting goed van pas komt. Tot nu toe ook in mijn forest levendige kleuren en ik vind het design mooi. Mocht iemand interesse hebben ik verkoop mijn daytime eco 40. Ook een prachtige lamp alleen is deze even net wat beter naar mijn mening. Maar goed je kunt deze lamp dan ook met korting van me kopen en je bent daardoor een stuk goedkoper uit voor een mooie lamp.
40318864531_e8539311fc_k.jpg
new twinstar e series by Nigel H, on Flickr
 
Ook bij deze bak vandaag de final shot gedaan. Hij is nog niet helemaal perfect hij kan nog wat beter. Misschien dat ik er nog een maak over een tijdje. Het geeft alleen een fijn gevoel om alvast een final shot gedaan te hebben. Mocht er ooit iets gebeuren met de bak je weet maar nooit!
.
40751173031_c780344c9a_k.jpg
final shot ada 45p setup by Nigel H, on Flickr
40751173031_c780344c9a_k.jpg


In de zomervakantie zal ik deze bak onder handen nemen en ga ik een rescape doen.
 

Terug
Bovenaan