Wat is er nieuw

ADA cube 60p Zuid Amerika van ChristianVT

• Onderwerp starter Onderwerp starter ChristianVT
  • Startdatum Startdatum
C

ChristianVT

Guest
Hallo iedereen,

Graag introduceer ik aan jullie mijn ADA cube 60p Zuid Amerika. Momenteel komt alles uit Brazilië. De bak bevat het volgende.

Planten:

Hydrocotyle leucocephala
Myriophyllum mattogrossense

Vissen:
14 Parachareidon Simulans F0
1m/2v Apistogramma sp. Abacaxis F1

Het kan helaas niet als een volledige biotoop beschouwd worden omdat de A. sp. Abacaxis en Simulans elkaar nooit tegen zullen komen. Tot dusver zijn er geen mede bewoners gevonden bij de A. sp. Abacaxis omdat deze in blackwater voorkomt waar de ph tussen de 4-5 is. Hier horen dus ook geen planten bij. Of de planten en de Simulans wel in het zelfde gebied voorkomen zou ik eigenlijk niet weten. Hieronder een aantal foto's van de bak. Ik ben van plan om binnenkort kleine veranderingen aan te brengen omdat de bak naar mijn mening nu iets te licht is. Helaas is het ook tentamen tijd dus zal dit allemaal even een weekje of 2 moeten wachten.

IMG_0565.jpg
IMG_0628.jpg
IMG_0627.jpg
IMG_0604.jpg
IMG_0620.jpg
IMG_0568.jpg
IMG_0601.jpg
IMG_0600.jpg

P. Simulans komt volgens seriouslyfish wel voor in blackwater? In een opstroomse voorloper van de Rio Negro, de zwartste blackwater rivier van de wereld zover ik weet?

De kans dat ze in die rivier naast elkaar leven is alsnog klein natuurlijk, gezien het een van de langste systemen op aarde is.

Nu al een cool bakje, ik zou hem zelf wat vergelen met turf of elzenproppen (niet te veel elzenproppen in een keer, want dan gaan je planten vanzelf dood als ze geen licht meer krijgen)

Benieuwd hoe het volgroeid

Ja klopt mijn elzen proppen en bladeren zijn op dus ik moet snel even nieuwe regelen.

De Apistogramma sp. Abacaxis komt uit de Lago Glemende die aan de Rio Abacaxis is verbonden. In de Lago Glemende is hij als enige vis tot nu toe te vinden.

Ooh, dan moeten ze dus beter gaan zoeken, lijkt me stug dat hij het alleenrecht heeft op die rivier.😳

Je hebt je in ieder geval goed ingelezen!

Het is geen rivier haha, het is een small jungle meertje 😛 waar de ph dus extreem laag wordt. Vandaar het gebrek aan medebewoners 😛

Leuke bak en mooie Apisto's, die zie je niet zo vaak! Heb je al jongen van ze gehad?

Leuke bak en mooie Apisto's, die zie je niet zo vaak! Heb je al jongen van ze gehad?

Dankje! Helaas nog geen jongen van gehad. Ik zie het eerlijk gezegd ook nog niet zo snel gebeuren. Misschien als ik de ph echt flink omlaag krijg de komende tijd maar anders niet.

Prachtige bakken die ADA cube's, benieuwd hoe dit gaat worden!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan