Hallo allen, ik ben nieuw hier dus leuk onderdeel te zijn van dit forum.
Ik heb een vraag over mijn toekomstige bak.
Ik heb nu 2 bakken draaien:
1 van 60 liter, lowtech met garnalen en wat kleine visjes en veel planten
En een bak van 360 liter met enorm veel planten, co2, etc...
Nu wil ik naar een bak van 240x52x61(hoog)
Als ik die bak ga doen dan wil ik die van 360 liter verkopen maar mijn vissen behouden
Ik heb hieronder mijn vissenbestand gezet. Zal niet helemaal kloppen want de Molly's hebben al 2x baby's gemaakt en de garnalen zijn ontelbaar geworden.
Overigens heb ik twee stevige filters draaien en heel veel planten.
Mijn vraag is: in die grotere bak wil ik weer gaan aquascapen, met hout steen en ook veel planten. Maar ik wil toch ook iets van een eye catcher erin .
Ik heb drie opties in gedachte:
1. Maanvissen erbij stuk of 8
2. Discus denk ik niet dat kan omdat ik heb begrepen dat de watertemperatuur echt 28-30 moet zijn en dat is weer een slechte combi met mijn huidige vissenbestand maar dat zijn ook niet de beste temp voor alle planten die ik wil. Maar klopt dit van die temp.
3. Geen nieuwe vissoort erbij maar bv de rummy nose flink uitbreiden en daar echt een grote school van maken. Want ik vind het nu al een geweldige leuke vis. Nadeel alleen met zo'n grote bak heb ik geen grote vis als eye catcher
Hebben jullie nog suggesties?
Een optie is ook dat ik bv uit mijn huidige visbestand wat weg moet doen. Daar staat ik voor open. Dan geef ik die aan een liefhebber hier. Maar de blackmolly en corrys wil ik sowieso behouden
Mijn bestand nu :
2x black moly
4x gold/black moly
4, molly balloon
8x cory
1x L240 (pleco)
6x stiphon ornatus
1x loricaria
20x neontetra
3x trichogaster leeri = diamond gourami
20x rummy nose= red nose salmon
10 guppy male
60+ garnalen
4x siamese algen eter
Ik heb een vraag over mijn toekomstige bak.
Ik heb nu 2 bakken draaien:
1 van 60 liter, lowtech met garnalen en wat kleine visjes en veel planten
En een bak van 360 liter met enorm veel planten, co2, etc...
Nu wil ik naar een bak van 240x52x61(hoog)
Als ik die bak ga doen dan wil ik die van 360 liter verkopen maar mijn vissen behouden
Ik heb hieronder mijn vissenbestand gezet. Zal niet helemaal kloppen want de Molly's hebben al 2x baby's gemaakt en de garnalen zijn ontelbaar geworden.
Overigens heb ik twee stevige filters draaien en heel veel planten.
Mijn vraag is: in die grotere bak wil ik weer gaan aquascapen, met hout steen en ook veel planten. Maar ik wil toch ook iets van een eye catcher erin .
Ik heb drie opties in gedachte:
1. Maanvissen erbij stuk of 8
2. Discus denk ik niet dat kan omdat ik heb begrepen dat de watertemperatuur echt 28-30 moet zijn en dat is weer een slechte combi met mijn huidige vissenbestand maar dat zijn ook niet de beste temp voor alle planten die ik wil. Maar klopt dit van die temp.
3. Geen nieuwe vissoort erbij maar bv de rummy nose flink uitbreiden en daar echt een grote school van maken. Want ik vind het nu al een geweldige leuke vis. Nadeel alleen met zo'n grote bak heb ik geen grote vis als eye catcher
Hebben jullie nog suggesties?
Een optie is ook dat ik bv uit mijn huidige visbestand wat weg moet doen. Daar staat ik voor open. Dan geef ik die aan een liefhebber hier. Maar de blackmolly en corrys wil ik sowieso behouden
Mijn bestand nu :
2x black moly
4x gold/black moly
4, molly balloon
8x cory
1x L240 (pleco)
6x stiphon ornatus
1x loricaria
20x neontetra
3x trichogaster leeri = diamond gourami
20x rummy nose= red nose salmon
10 guppy male