Adm evasion 70 culm


W

Wenenmart

Guest
Wij hebben een nieuw aquarium gekocht en willen graag advies over welke vissen we uit het malawi meer kunnen houden. Het aquarium is 70×50×65 ongeveer 225 liter. Zouden jullie ons hier advies in kunnen geven. Wij dachten aan mbuna's omdat deze vaak wat minder groot worden. We hebben hoge kunst rotsen met gaten er in dus veel schuil mogelijk heden.
 
Bij Malawi's is hoogte niet zo heel erg van belang, lengte & diepte van de bak wel.

Standaard is een bak van 100x40 (4000cm2) het minimum, hierin zijn 3 soorten goed te houden (chindongo saulosi, labidochromis caelureus en 1tje waar ik niet op kan komen). Die lengte voor de zwemruimte (het zijn best wel drukke visjes) en de lengtexdiepte voor de te vormen territoria.

70x50= (3500cm2) vind ik daarom krap aan worden en ik weet niet of ik er aan zou beginnen om hier Malawi's in te houden. dit ookal is de bak zo'n 200 liter.

Wellicht niet het antwoord waar je op hoopte, maar ik kan er niks anders van maken :)
 
Bedankt voor de reactie ik vind het zelf ook aan de kleine kant het is de grootste maat die wij kwijt konden. Ik zal morgen fotos plaatsen van de rotsen. Het zijn vrij hoge rotsen met meerdere grotten een stuk of 12.
 
20180629_224307.jpg
20180629_224312.jpg
20180629_224327.jpg
 
Mooie stenen. Als je straks water afhevelt met wisselen, zuig dan ook een keer die grotten uit. Steek je slang in die gaten en zuig daar een beetje in. Ik verwacht dat daar wel afval in terecht gaat komen.
 
Bedankt voor de tip. Dat komt goed.
 
Wel opletten dat er niet ook nog een vis inzit die je kan meezuigen hoor;)
 

Terug
Bovenaan