Wat is er nieuw

adres voor kunstof pannensponzen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter AndreS
  • Startdatum Startdatum
A

AndreS

Guest
Ik zie regelmatig op youtube verwijzingen langs komen voor kunststof pannensponzen als biologisch filter media, als ik op google kijk voor nederlandse winkels kom ik alleen een pak van 6 maal 25 stuks tegen, dit lijkt me een beetje veel van het goede.
Weet iemand misschien een adres in nederland voor normale aantallen van dit soort sponsjes?

Kan je dan niet beter een gewone blauwe fijne filtermat halen , kost 10 euro voor een plakkaat van 100x50x5 .

Ik herinner me een topic van iemand die standaard schuursponsjes had gebruikt en een ochtend later al zijn vissen op hun rug vond.
Een stuk blauwe filtermat, lijkt me wel zo veilig.

~ Ivo

Ik ben het met Ivo eens en zou geen risico nemen en een mat kopen.

Bij navraag bleek toen overigens dat er iets van chemicali�n in dat sponsje zaten. Kan zo snel het topic niet meer vinden.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Bij navraag bleek toen overigens dat er iets van chemicali�n in dat sponsje zaten. Kan zo snel het topic niet meer vinden.

~ Ivo

Is natuurlijk voor een goede reiniging eraan toegevoegd. Ik zou dus ook nooit zoiets gaan gebruiken en al helemaal niet als je voor een paar centen zo n hele mat kan kopen.
2 dode vissen zullen je vaak meer kosten dan dat de mat kost 😉.

http://salihan.com/2010/reusing-bath-puff/ misschien heb je hier wat aan als je tenminste geen 2 linkerhanden hebt 😛

erwin2 zei:
Kan je dan niet beter een gewone blauwe fijne filtermat halen , kost 10 euro voor een plakkaat van 100x50x5 .

Erwin ik ben op zoek naar deze filtermatten voor een HMF-filter, waar kan ik die matten halen voor 10 euro ? kan ze alleen maar veel duurder vinden en probeer die filter zo goedkoop mogelijk te maken om te kijken of het echt zo veel voordeliger is dan een normale standaardfilter

Bedankt beide! morgen maar even langs de hornbach dan 🙂

Ja daar vind je ze vast wel hoor. Hier althans wel.

Helaas zit ik zo'n 30 km van de dichts bijzijnde hornbach af, toch maar even wachten tot ik nog meer nodig heb van hen anders ben ik bijna nog meer aan benzine kwijt dan dat het filter materiaal kost 🙂.

toevallig geen tuincentrum met vijverafdeling in de buurt goede kans dat ze ze daar ook hebben hier althans wel

groet

jaap

Alleen een boerenbond en die is beperkt tot merk navullingen, ik kan nog wel even wachten tot ik meer nodig heb, tot die tijd red ik het wel met wat vaker verversen, ik zit immers niet helemaal zonder filtering, ik heb het filtertje uit mijn oude aquarium en een half liter flesje met in stukken geknipt drink rietjes als bewegend medium nog, het is beperkt maar houdbaar.

https://sites.google.com/site/jbmalawiaquarium/noodlot

fW9ysuZViIGAZA54hiAnooo0tkmiGqeK.jpeg

Dus doe dat nooit meer !

Jb Malawi

Zijn wel andere sponsjes dan de amerikanen gebruiken maar het punt is duidelijk, als je niet 100% zeker bent wat er in zit niet gebruiken, zeker als het om schoonmaak middelen gaat (in het verlengde natuurlijk ook kussen vulling en siliconen)

Gewoon in een vijverzaak of aquariumwinkel .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan